ДРАМАТИЧНО СТАЊЕ ТРАЖИ ХИТНУ АКЦИЈУ: Чека нас обимна обнова моста и прилаза ка Панчевцу
Главним пројектом санације 2007. године било је предвиђено додатно преднапрезање конструкција кабловима, што није урађено
Панчевачки мост чека рушење и изградња прилазних конструкција! ЈП "Путеви Србије" објавили су јавну набавку за израду техничке документације за овај посао. Реч је о десној обали друмско-железничког моста преко Дунава, и то деоница од Богословије до петље Крњача.
ОТРГЛИ СУ ЈЕ ОД СИГУРНЕ СМРТИ: Весић примио момке који су спасили девојчицу (15) из запаљеног стана (ФОТО)
БЕОГРАД СМЕСТИО ИЗБЕГЛИЦЕ: Купљено 15 сеоских кућа (ФОТО)
Градска управа наставља да инвестира у ефикасност Београда: Будућност је у обновљивим изворима енергије!
Према првој процени, вредност поменуте јавне набавке износи 70 милиона динара, без пореза на додату вредност. Како стоји у документацији, они који се јаве на позив, у обавези су да решење дају у складу са одредбама три плана детаљне регулације. Тачније, у складу са планом простора између Булевара деспота Стефана, Улице митрополита Петра, Драгослава Срејовића и Мије Ковачевића, са денивелисаном раскрсницом "Панчевачки мост". Ту су и ПДР саобраћајнице Нова Дунавска од Панчевачког моста до пута за Аду Хују и дела подручја за Аду Хују, који се простире на општинама Стари град и Палилула.
Један део неопходних радова изведен је од 1983. до 1986. године. Међутим, главним пројектом санације 2007. године, предвиђено је додатно преднапрезање конструкција кабловима. Ови радови нису изведени.
Студија о процени утицаја
Поступак процене утицаја на животну средину, односно израде студије о процени утицаја на животну средину покренуће инвеститор, у складу са законском регулативом из ове области.
Детаљним прегледом бетонских конструкција на десној обали 2006. године евидентиран је велики број оштећења, али је стање конструкције у смислу "ношења саобраћаја на мосту" оцењено као задовољавајуће. Констатовано је лоше стање које лоше утиче на трајност целе конструкције. Прегледом две године касније, уочена су још већа оштећења, и то на основним конструктивним елементима. Закључак о задовољавајућем стању у смислу ношења саобраћаја на мосту није потврђен.
- Прегледом 2018. године констатовано је ширење оштећења које су предмет пројекта санације. Из тога проистиче и потреба да се пројекат иновира. Отклањање одређених оштећења евидентираних овим прегледом сврстано је у хитне мере - пише у документацији.
Пројектанти треба да израде идејно решење, идејни пројекат, студију оправданости, пројекат рушења постојећих конструкција, извештај затеченог стања постојећих конструкција са елаборатом геодетских радова. Рок за достављање понуда је 30. новембар 2020. године.
У овом тренутку било би преурањено било какво планирање измена саобраћаја.
Замена лежишта
Током протеклог експлоатационог периода челична лежишта са ваљцима на стубу низводног моста су замењена неопренским лежиштима у склопу санације стуба и попречних носача 1995. године. На узводном мосту су замењена лежишта у појединим осама, као хитне интервенције, а након обављеног главног прегледа моста у склопу Главног пројекта санације 2007. године.