Već prvog dana zabeleženo PET ekstremnih slučajeva - EVO kako će se detektovati i kažnjavati prekoračenje brzine
Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Bojan Radovanović izjavio je danas da je od ponedeljka na četiri lokacije u Beogradu počeo da radi sistem za automatsku detekciju prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine i da je već za prva 24 sata zabeleženo pet ekstremnih prekoračenja brzine, sa više od 30 kilometra na sat iznad ograničenja.
Na te četiri lokacije u Beogradu brzina kretanja vozila ograničena je na 50 kilometara na sat.
Reč je o Bulevaru Mihajla Pupina, kod Brankovog mosta, na raskrsnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće, raskrsnici ulica Antifašističke borbe i Jurija Gagarina, kao i Bulevaru kralja Aleksandra, kod pijace "Đeram", a postavljeni sistemi za automatsku detekciju prekršaja sastoje se od dvadesetak kamera.
Radovanović je rekao za RTS da se pri određivanju lokacije gde će se postaviti sistem vode kriterijumima kao što su broj saobraćajnih nezgoda i njihove posledice, indikatori ponašanja u saobraćaju, crne tačke.
Govoreći o četiri nove lokacije gde je sistem postavljen, Radovanović navodi da je upravo na područuju opštine Novi Beograd od početka godine u saobraćajnim nesrećama poginulo 13 osoba.
On je istakao da osnovni cilj postavljanja sistema nije kažnjavanje, već unapređenje bezbednosti saobraćaja i građana.
Sa druge strane, očekuje se da će sistem delovati preventivno na vozače i odvratiti ih od prekoračenja brzine.
- Što se tiče procedure kažnjavanja, nakon što se detektuje prekršaj i prepozna registarska tablica, uputi se poziv vlasniku vozila sa obavezom da u roku od osam dana dostavi podatke o osobi koja je upravljala vozilom. Potrebno je da se policiji dostavi nesporni dokaz o osobi koja je bila za volanom u vreme izvršenja prekršaja - objasnio je Radovanović.
Dodaje da se pod dokazom podrazumeva pisana izjava, overena kod nadležnog organa, gde vozač koji je upravljao potvrđuje da je tada bio za volanom i, kao što je slučaj sa svim novčanim kaznama koje se tiču oblasti saobraćaja, počinilac prekršaja plaća polovinu propisane kazne ukoliko je uplati u naznačenom roku.
Prema njegovim rečima, prekoračenje brzine je jedan od dominantnih faktora kada je reč o saobraćajnim nezgodama.
Radovanović je naveo da se planira postavljanje sistema i na drugim lokacijama, što će se raditi fazno.
Prema planu za Beograd, sistem bi trebalo da se postavi na 51 lokaciji, a u Srbiji se takvi sistemi nalaze na 131 lokaciji.
On je dodao da sistem, pored prekoračenja brzine i prolaska na crveno svetlo, kontroliše i nekorišćenje sigurnosnog pojasa, upotrebu mobilnog telefona, nepravilno prestrojavanje i neustupanje prvenstva prolaza.
Tanjug