Већ првог дана забележено ПЕТ екстремних случајева - ЕВО како ће се детектовати и кажњавати прекорачење брзине
Заменик начелника Управе саобраћајне полиције Бојан Радовановић изјавио је данас да је од понедељка на четири локације у Београду почео да ради систем за аутоматску детекцију прекршаја прекорачења дозвољене брзине и да је већ за прва 24 сата забележено пет екстремних прекорачења брзине, са више од 30 километра на сат изнад ограничења.
На те четири локације у Београду брзина кретања возила ограничена је на 50 километара на сат.
Реч је о Булевару Михајла Пупина, код Бранковог моста, на раскрсници Булевара Николе Тесле и Улице Ушће, раскрсници улица Антифашистичке борбе и Јурија Гагарина, као и Булевару краља Александра, код пијаце "Ђерам", а постављени системи за аутоматску детекцију прекршаја састоје се од двадесетак камера.
Радовановић је рекао за РТС да се при одређивању локације где ће се поставити систем воде критеријумима као што су број саобраћајних незгода и њихове последице, индикатори понашања у саобраћају, црне тачке.
Говорећи о четири нове локације где је систем постављен, Радовановић наводи да је управо на подручују општине Нови Београд од почетка године у саобраћајним несрећама погинуло 13 особа.
Он је истакао да основни циљ постављања система није кажњавање, већ унапређење безбедности саобраћаја и грађана.
Са друге стране, очекује се да ће систем деловати превентивно на возаче и одвратити их од прекорачења брзине.
- Што се тиче процедуре кажњавања, након што се детектује прекршај и препозна регистарска таблица, упути се позив власнику возила са обавезом да у року од осам дана достави податке о особи која је управљала возилом. Потребно је да се полицији достави неспорни доказ о особи која је била за воланом у време извршења прекршаја - објаснио је Радовановић.
Додаје да се под доказом подразумева писана изјава, оверена код надлежног органа, где возач који је управљао потврђује да је тада био за воланом и, као што је случај са свим новчаним казнама које се тичу области саобраћаја, починилац прекршаја плаћа половину прописане казне уколико је уплати у назначеном року.
Према његовим речима, прекорачење брзине је један од доминантних фактора када је реч о саобраћајним незгодама.
Радовановић је навео да се планира постављање система и на другим локацијама, што ће се радити фазно.
Према плану за Београд, систем би требало да се постави на 51 локацији, а у Србији се такви системи налазе на 131 локацији.
Он је додао да систем, поред прекорачења брзине и проласка на црвено светло, контролише и некоришћење сигурносног појаса, употребу мобилног телефона, неправилно престројавање и неуступање првенства пролаза.
Танјуг