FOLIĆ: Gradnja mosta kod Ade Huje za dve godine
Beograd bi trebalo da dobije još jedan most preko Dunava, kod Ade Huje, dužine skoro tri kilometra, ali tek za dve godine, pošto se reše i imovinsko-pravni odnosi na lokaciji, sopštio je danas gradski arhitekta Milutin Folić.
- Sada rešavamo imovinsko pravne odnose i očekujem da ćemo već krajem naredne i početkom 2018. godine imati spremnu dokumentaciju za taj most čijom izgradnjom bi se spojili Pančevački i Slanački put - rekao je Folić Tanjugu.
Međutim, kao i za najavljeni tunel koji bi povezao Savamalu i Dorćol, nema ni novca u budžetu.
NAPOKON! U narednih 10 godina će biti obnovljene ulice kojima ide gradski prevoz
- Sada vraćamo stare kredite i nakon toga otvara se mogućnost da se grad dodatno zaduži ili da na neki drugi način pokrene projekte. Prema procenama Direkcije, most preko Ade Huje, sa pristupnim saobraćajnicama trebalo bi, da košta oko 180 miliona evra, a tunel ispod beorgadskog grebena bi koštao oko 100 miliona evra, a proširenje tramvajskog mosta između 30 i 40 miliona evra - objašnjava Folić.
I nova Ruzveltova u 2018.
Podseća da su planirani i radovi na obnovi Ruzveltove, za koju se završava projekat, prema kojem će ta ulica dobiti i biciklističke trake, a koji će biti gotovi za dve godine. Nakon tih, slede radovi u ulicama Cara Dušana i Kraljice Marije.
Tek 30 odsto zamenjenih kioska
Folić je podsetio da su trgovci u kioscima dužni da zemne svoje objekte do kraja godine, predviđenim crnim trafikama. Kako je naveo to je uradilo gotovo 30 odsto kioska u tri centralne gradske opštine.
Kada i krene gradnja saobraćajnice preko Dunava, predviđeno je da se gradi u četiri segmenta - od Pančevačkog puta do obaloutvrde, od obaloutvrde do Ade Huje, od Ade do Višnjičkog bulevara i od Bulevara do Slanačkog puta, a novi most planiran je kao deo srednjeg prstena oko prestonice.
Govoreći o infrastrukturnim projektima grada, Folić je podsetio da je u planu i proširenje tramvajskog mosta, kao i tunel od mosta na Adi do Autokomande.
- Ukupno, dva tunela i dva mosta, prema prvim procenama, koštala bi oko 400 miliona evra i grad radi na tome da se obezbede sredstava za ta četiri infrastruktirka projekta. Kada je reč o Savskom mostu, u toku su pripreme za tender za projektovanje mosta, dok je, kada je reč o tunelu, u toku izrada plana detaljne regulacije, koji bi trebalo da bude gotov do sredine sledeće godine - rekao je Folić.
ŠTA TO SMRDI U BEOGRADU? U mnogim delovima grada ne može da se diše od neprijatnog mirisa
Gradski arhitekta podsetio je i da je u prethodne dve godine grad usvojio oko 130 planova regulacije, te da će se nastaviti na usvajanju novih, jer je cilj da u naredne dve godine ceo grad bude u potpunosti pokriven planovima, kako bi zainteresovani investitori ili građani koje žele da grade mogli da dobiju dozvolu.