GRAD NABAVLJA 100 ZGLOBNIH AUTOBUSA: Nova vozila za javni prevoz na gas uskoro na ulicama
Tender za kupovinu 100 zglobnih autobusa na prirodni gas završen je juče, a ponude su predela dva proizvođača vozila sa tla Evrope.
Kada komisija u narednom periodu završi analizu obe ponude, biće doneta odluka ko je najpovoljniji ponuđač. Vrednost nabavke je 30 miliona evra.
"ZAGREJAO STOLICU" Ovaj student je seo ispred Pravnog fakulteta i uradio nešto neočekivano (VIDEO)
GORI AUTOMOBIL NA NOVOM BEOGRADU: Vatra guta vozilo nasred ulice - ne zna se da li unutra ima ljudi (VIDEO)
VUČIĆ PROKOMENTARISAO POŽAR U VINČI: Predsednik Srbije objasnio sve i napravio sjajnu paralelu
- U zakonskom roku, ponude su predale dve kompanije, a obe su evropske, s tim što je jedna iz Evropske unije. Uslovi ovog tendera su takvi da smo tražili da se autobusi kupe na lizing. S obzirom na to da smo koristili evropske povlastice, dobićemo mogućnost da deset odsto svih sredstava, koje budemo potrošili, bude vraćeno Gradskom saobraćajnom preduzeću, ako se novim autobusima zamene stari sa dizel motorima, što će se i dogoditi - kazao je Vesić.
Kupovina ovih vozila je, kako je naveo, samo početak ispunjenja obećanja da do 2030. godine ne bude nijedno vozilo u javnom prevozu koje koristi dizel. Plan je da se u narednih pet godina kupi pet stotina ovakvih autobusa, solo ili zglobnih.
- Po ubrzanom postupku radi se i na raspisivanju tendera za kupovinu novih tramvaja. U poslednjoj smo fazi i očekujem da ćemo u narednom periodu moći da izađemo pred građane sa dinamikom po kojoj će biti zamenjeni svi stari tramvaji, kojih u Beogradu ima više od 100 - rekao je Vesić.
GSP "Beograd" je prvo nabavku raspisao početkom marta, ali je u maju taj postupak obustavljen. U obrazloženju odluke o obustavi postupka prethodne javne nabavke, vredne 3,6 milijardi dinara bez PDV, bilo je navedeno da je utvrđeno da bi "predviđeni vid finansiranja predmetne javne nabavke za naručioca bio nepovoljan."
Vesić je tada pojasnio da je Grad u međuvremenu uspeo da pronađe povoljnu liniju iz Evropske unije.
- Biće nam omogućeno da na 30 miliona evra, koliko će koštati autobusi, dobijemo povrat od tri miliona evra. Uslov je da novim autobusima na gas ukinemo one autobuse koji imaju "evro 2" i "evro 3" motore. Mislim da je veoma dobro da Grad dobije nazad tri miliona evra, što je inače vrednost za deset autobusa - pojasnio je Vesić.
BEZ DIZEL MOTORA OD 2028.
Ove godine kupljenon je i deset električnih autobusa, naredne godine Grad bi trebalo da kupi 40 trolejbusa. Kada prestonica 2028. dobije prvu liniju metroa, uz proširenje BG voza, Beograd će, prema Vesićevim rečima, biti grad bez ijednog dizel vozila u javnom prevozu, te će zagađenje biti ravno nuli.