ГРАД НАБАВЉА 100 ЗГЛОБНИХ АУТОБУСА: Нова возила за јавни превоз на гас ускоро на улицама
Тендер за куповину 100 зглобних аутобуса на природни гас завршен је јуче, а понуде су предела два произвођача возила са тла Европе.
Када комисија у наредном периоду заврши анализу обе понуде, биће донета одлука ко је најповољнији понуђач. Вредност набавке је 30 милиона евра.
"ЗАГРЕЈАО СТОЛИЦУ" Овај студент је сео испред Правног факултета и урадио нешто неочекивано (ВИДЕО)
ГОРИ АУТОМОБИЛ НА НОВОМ БЕОГРАДУ: Ватра гута возило насред улице - не зна се да ли унутра има људи (ВИДЕО)
ВУЧИЋ ПРОКОМЕНТАРИСАО ПОЖАР У ВИНЧИ: Председник Србије објаснио све и направио сјајну паралелу
- У законском року, понуде су предале две компаније, а обе су европске, с тим што је једна из Европске уније. Услови овог тендера су такви да смо тражили да се аутобуси купе на лизинг. С обзиром на то да смо користили европске повластице, добићемо могућност да десет одсто свих средстава, које будемо потрошили, буде враћено Градском саобраћајном предузећу, ако се новим аутобусима замене стари са дизел моторима, што ће се и догодити - казао је Весић.
Куповина ових возила је, како је навео, само почетак испуњења обећања да до 2030. године не буде ниједно возило у јавном превозу које користи дизел. План је да се у наредних пет година купи пет стотина оваквих аутобуса, соло или зглобних.
- По убрзаном поступку ради се и на расписивању тендера за куповину нових трамваја. У последњој смо фази и очекујем да ћемо у наредном периоду моћи да изађемо пред грађане са динамиком по којој ће бити замењени сви стари трамваји, којих у Београду има више од 100 - рекао је Весић.
ГСП "Београд" је прво набавку расписао почетком марта, али је у мају тај поступак обустављен. У образложењу одлуке о обустави поступка претходне јавне набавке, вредне 3,6 милијарди динара без ПДВ, било је наведено да је утврђено да би "предвиђени вид финансирања предметне јавне набавке за наручиоца био неповољан."
Весић је тада појаснио да је Град у међувремену успео да пронађе повољну линију из Европске уније.
- Биће нам омогућено да на 30 милиона евра, колико ће коштати аутобуси, добијемо поврат од три милиона евра. Услов је да новим аутобусима на гас укинемо оне аутобусе који имају "евро 2" и "евро 3" моторе. Мислим да је веома добро да Град добије назад три милиона евра, што је иначе вредност за десет аутобуса - појаснио је Весић.
БЕЗ ДИЗЕЛ МОТОРА ОД 2028.
Ове године купљенон је и десет електричних аутобуса, наредне године Град би требало да купи 40 тролејбуса. Када престоница 2028. добије прву линију метроа, уз проширење БГ воза, Београд ће, према Весићевим речима, бити град без иједног дизел возила у јавном превозу, те ће загађење бити равно нули.