ISTORIJSKI TRENUTAK ZA SRPSKU PRESTONICU: Potpisan ugovor za izgradnju beogradskog metroa
Oliver Bovart, generalni direktor "Ežisa", zahvalio je svima na podršci i istakao obavezu njegove kompanije da se ovaj projeakat uspešno završi
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić prisustvovao je danas u Vladi Srbije potpisivanju komercijalnog ugovora za izgradnju beogradskog metroa. Ugovor su potpisali generalni direktor kompanije "Ežis" Oliver Bovart, direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar i gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević. Događaju je prisustvovao i ambasador Francuske Luj Falkoni.
Vesić najavio veliki projekat: Počinje izgradnja fabrike za preradu otpadnih voda
Goran Vesić: Počinje proširenje Ulice Dragoslava Srejovića od Bogoslovije do Volgine
BEOGRAĐANI JESTE LI SPREMNI ZA OBRAČUN? I avijacija se uključuje u borbu protiv komaraca
Vesić je rekao da Beograd čeka metro pola veka i da za to vreme, kako je istakao, nije bilo godine kada metro nije obećavan, kao i rukovodeće garniture, kako u Beogradu tako i u Srbiji, koja to nije obećavala.
– Sada korak po korak dolazimo do željenog cilja, a to je da krajem naredne godine počne izgradnja beogradskog metroa. Znam da mnogim građanima to izgleda kao naučna fantastika jer na metro čekaju dugo, ali to će se dogoditi. Zahvaljujem predsedniku Aleksandru Vučiću, jer da nije bilo njegovog zalaganja, ne bismo došli u situaciju da možemo da gradimo metro. Reč je o nacionalnom projektu koji ne može da se finansira samo iz gradskog budžeta. Zahvaljujem i poptredsednici Vlade Zorani Mihajlović, koja vodi radnu grupu, na tome što smo svakim sporazumom korak bliže izgradnji metroa, ali takođe i francuskoj strani, pre svega predsedniku Makronu koji je na svoj način stao iza ovog projekta, kao i kompaniji "Ežis" – istakao je Vesić.
Grad Beograd, kako je naglasio, u narednom periodu čeka usvajanje plana generalne regulacije šinskih sistema koje će se desiti između septembra i oktobra ove godine, a zatim usvajanje plana detaljne regulacije Makiškog polja kako bi do kraja naredne godine krenula prva faza izgradnje metroa.
– Beogradski metro će na prve dve linije imati 43 stanice i svaku od tih stanica projektovaće posebna grupa domaćih arhitekata jer želimo da pružimo šansu našim arhitektima i tako im pomognemo da ostave trajni pečat u svom gradu, a ujedno i da steknu iskustvo – naglasio je Vesić, koji je podsetio da trenutno na izgradnji velikog linijskog parka radi više od 20 domaćih timova arhitekata i da su takvi veliki infrastrukturni radovi šansa za afirmaciju domaćih stručnjaka.
Oliver Bovart, generalni direktor "Ežisa", zahvalio je svima na podršci i istakao obavezu njegove kompanije da se ovaj projeakat uspešno završi.
– Uvereni smo da uz podršku lokalne vlasti i francuskih stručnjaka možemo da okončamo ovaj veliki projekat – istakao je Bovart i još jednom zahvalio na podršci.
Ambasador Luj Falkoni je podsetio da je pre dva meseca potpisan sporazum sa Gradom Beogradom i Vladom Republike Srbije o studiji izvodljivosti.
– Danas smo potpisali ugovor koji znači početak izgradnje metroa i u kojoj učestvuje „Ežis”. Imamo poseban tim koji će biti u Srbiji, sastavljen od eksperata obe strane koji će sarađivati sa gradskim i republičkim organima. Želim da zahvalim Zorani Mihajlović i Goranu Vesiću na njihovoj podršci i posvećenosti ovom projektu. Ovo je za Francusku jedan od najvažnijih i najvećih projekata nakon posete predsednika Makrona i možete biti sigurni u potpunu političku, finansijsku i tehničku podršku francuske vlade. Ovo je konkretan primer te saradnje kojim želimo da osnažimo naše odnose i donesemo dobrobit za građane i građanke Srbije – kazao je ambasador Falkoni.
"ZAR JE MRŽNJA PREMA VLASTI TAKVA DA SE GOVORI NEISTINA?" Vesić odgovorio istoričarki umetnosti Irini Subotić (FOTO)
STIŽU MAJSTORI IZ RUSIJE: Poznato kad počinje podizanje spomenika Stefanu Nemanji
PRODAJE SE DEO "BEOGRAĐANKE": Iznenadiće vas početna cena
KORONA U BEOGRADU: Koga više kažnjava komunalna milicija, građane ili ugostitelje?
ZA DLAKU IZBEGLA SMRT: Tinejdžerka (15) pala sa zida na Kalemegdanu na krov, pa propala kroz njega