Iz Zavoda za zaštitu spomenika poručili: Skadarlija zadržala staru kaldrmu, menjana je samo tamo gde je bila potrebna nova
Za sve to postoje dokumentovani dokazi
Radovi na rekonstrukciji Skadarlije polako se privode kraju, boemska ulica zadržala je svoj stari izgled, dobila novi sjaj, a nakon brojnih, neosnovanih optužbi na račun gradskih čelnika, oglasili su se i iz Zavoda za zaštitu spomenika.
Pročitajte i:
Izjavili su kako je namera bila da se u što većoj meri zadrži i upotrebi stara kaldrma, a oni delovi kaldrme koji su nedostajali, naručeni su iz Grčke.
- Skinuta je stara kaldrma pa je pripremljena podloga za ponovno postavljenje. Stara kaldrma je očišćena i pripremljena da bi se iskoristila u što većoj količini za ponovno postavljanje. Oni komadi koji su tokom godina ubacivani prilikom raznih popravki u staru kaldrmu, oni su odbačeni.
- Nabavljena je kaldrma koja ima iste karektistike kao stara kako bi se popunili delovi na kojima su stavljeni oni komadi koji nisu deo kaldrme. Namera je bila da se u što većoj meri zadrži i upotrebi stara kaldrma - izjavili su iz Zavoda za zaštitu spomenika.
Druga slika prestonice: Umesto kolone automobila OVAJ deo Beograda sada je zelena oaza (FOTO/VIDEO)
- Sav kamen koji je bio u Skadarskoji ulici je iskorišćen, očišćen, pretresen, opran i vraćen ponovo u kaldrmu. Radovi su počeli 13. novembra, dinamika radova je predviđala da budu završeni 1. decembra u ovoj prvoj fazi koja je dogovorena. Međutim, radili smo u otežanim vremenskim uslovima, radili smo i pod šatorima, pa će radovi biti gotovi dan, dva, možda i tri pre roka - izjavio je Slaviša Živković, direktor JP Putevi Beograda.
Radovi koji su izdeljeni na etape, ponovo će početi na proleće.
- Druga i treća faza kako bi kompletirali rekonstrukciju, biće na proleće sa prvim danima marta. U prvim danima građevinske sezone biće ponovo započeti radovi i u najkraćem roku, kako nam vreme i uslovi dozvole, ali najkraće s obzirom na značaj ovako važne gradske ulice - dodao je Slaviša.
Rekonstrukcija Skadarlije je započeta zbog radova na podzemnim instalacijama.
Beograd dobija novi most preko Save, a 2020. godine su realne šanse da se gradi METRO!
- Skadarska ulica nije dugo rekonstruisana. Jedan od važnih razloga što smo je rekonstruisali jeste taj što su promenjene sve podzemne instalacije. Kad su završeni ti radovi pristupilo se izradi kolovozne konstrukcije, a na nju je ugrađena kaldrma prema svim parametrima, saglasnostima i uslovima Zavoda za zaštitu spomenika. Zbog kvarova koji su se dešavali u ulici, narušena je autentičnost Skadarlije pa je i iz tog razloga bila neophodna rekonstrukcija - kaže on.
Kaldrma koja je izvađena iz Skadarske ulice nakon pranja i probiranja smeštena je u JKP "Beograd put". Deo kaldrme čeka u ovom preduzeću da ponovo bude deo jedne od najleših ulica grada Beograda.