Из Завода за заштиту споменика поручили: Скадарлија задржала стару калдрму, мењана је само тамо где је била потребна нова
За све то постоје документовани докази
Радови на реконструкцији Скадарлије полако се приводе крају, боемска улица задржала је свој стари изглед, добила нови сјај, а након бројних, неоснованих оптужби на рачун градских челника, огласили су се и из Завода за заштиту споменика.
Прочитајте и:
Изјавили су како је намера била да се у што већој мери задржи и употреби стара калдрма, а они делови калдрме који су недостајали, наручени су из Грчке.
- Скинута је стара калдрма па је припремљена подлога за поновно постављење. Стара калдрма је очишћена и припремљена да би се искористила у што већој количини за поновно постављање. Они комади који су током година убацивани приликом разних поправки у стару калдрму, они су одбачени.
- Набављена је калдрма која има исте каректистике као стара како би се попунили делови на којима су стављени они комади који нису део калдрме. Намера је била да се у што већој мери задржи и употреби стара калдрма - изјавили су из Завода за заштиту споменика.
Друга слика престонице: Уместо колоне аутомобила ОВАЈ део Београда сада је зелена оаза (ФОТО/ВИДЕО)
- Сав камен који је био у Скадарскоји улици је искоришћен, очишћен, претресен, опран и враћен поново у калдрму. Радови су почели 13. новембра, динамика радова је предвиђала да буду завршени 1. децембра у овој првој фази која је договорена. Међутим, радили смо у отежаним временским условима, радили смо и под шаторима, па ће радови бити готови дан, два, можда и три пре рока - изјавио је Славиша Живковић, директор ЈП Путеви Београда.
Радови који су издељени на етапе, поново ће почети на пролеће.
- Друга и трећа фаза како би комплетирали реконструкцију, биће на пролеће са првим данима марта. У првим данима грађевинске сезоне биће поново започети радови и у најкраћем року, како нам време и услови дозволе, али најкраће с обзиром на значај овако важне градске улице - додао је Славиша.
Реконструкција Скадарлије је започета због радова на подземним инсталацијама.
Београд добија нови мост преко Саве, а 2020. године су реалне шансе да се гради МЕТРО!
- Скадарска улица није дуго реконструисана. Један од важних разлога што смо је реконструисали јесте тај што су промењене све подземне инсталације. Кад су завршени ти радови приступило се изради коловозне конструкције, а на њу је уграђена калдрма према свим параметрима, сагласностима и условима Завода за заштиту споменика. Због кварова који су се дешавали у улици, нарушена је аутентичност Скадарлије па је и из тог разлога била неопходна реконструкција - каже он.
Калдрма која је извађена из Скадарске улице након прања и пробирања смештена је у ЈКП "Београд пут". Део калдрме чека у овом предузећу да поново буде део једне од најлеших улица града Београда.