Još jedan kapitalni projekat u Beogradu: Gradi se TUNEL ispod Ade Ciganlije
Ulaz kod tramvajske okretnice u Novom Beogradu, a izlaz na Čukaričkoj padini
Zbog rasterećenja saobraćaja za četiri godine trebalo bi da počne izgradnja saobraćajnog tunela ispod Ade Ciganlije!
Pročitajte i:
- Francuzi ugrađuju tramvajske šine preko Mosta na Adi: Dogodine od Banovog brda do Novog Beograda za 15 minuta
- Beograd dobija VELIČANSTVENI MOST kod Ade Huje: Četiri dela, dva pilona i "kapija" za brodove (FOTO)
- U Beogradu SVE VIŠE STRANIH TURISTA: Među najbrojnijima su gosti iz Hrvatske, Turske, BIH
Za završetak srednjeg magistralnog prstena potreban je podzemni koridor koji će prema nacrtu Generalnog urbanističkog plana povezati opštine Novi Beograd i Čukarica. Glavni gradski arhitekta Milutin Folić kaže da bi projekat trebalo da se uradi do 2022. godine. U istom roku planiran je završetak uređenja pristupnih saobraćajnica srednjeg magistralnog prstena.
- Magistrala T6 protezala bi se od Pupinovog mosta preko Zemuna i Novog Beograda do Čukarice. Kod tramvajske okretnice u Ulici doktora Ivana Ribara bio bi ulaz u tunel. A izlazio bi kod petlje u Trgovačkoj ulici u naselju Čukarička padina – kaže Folić.
Saobraćajnica bi se nadovezala na Ulicu maršala Tolbuhina kod nadvožnjaka kojim se "preskače" Savska magistrala.Tu je planirana i nova saobraćajna petlja. Da bi ovaj projekat imao efekta u narednim godinama moraju da se završe najavljeni strateški projekti - dva mosta i dva tunela u gradu.
- Mora da se završe novi Savski most i tunel koji će povezati Ekonomski fakultet i Bulevar despota Stefana. Zatim će početi da se zida kapitalna saobraćajnica koja će spojiti obale Dunava kod Ade huje. A da bi se završio Unutrašnji magistralni prsten moraće i da se probije tunel ispod Topčiderskog brda kako bi se povezao Most na Adi sa Autokomandom - objašnjava Folić.
Tunel koji bi se gradio da poveže Novi Beograd i Čukaricu bio bi dugačak oko 2,3 kilometra. Gradski urbanista objašnjava da je podzemna saobraćajnica ispod Savskog jezera najbolje rešenje da se povežu Čukarica i Novi Beograd.
- Odustali smo od gradnje mosta. Glavni razlog je zaštita životne sredine i očuvanje ambijentalnog izgleda Ade Ciganlije. A ni razlika u ceni ne bi bila velika - objašnjava Folić.