KAKO JE UBIJEN JEDAN GRAD - "KRKLJANAC" NA SLAVIJI ZAPALIO DRUŠTVENE MREŽE: Beograd uvek "odsečen" kada padnu kiše (FOTO)
Fotografije i snimci u gotovo svim delovima grada pokazuju da je došlo do velikih gužvi koje su napravile potpuni zastoj.
U Beogradu je juče popodne došlo do potpunog saobraćajnog kolapsa nakon što je pala velika kiša. Snimci saobraćaja na Slaviji proširili su se na gotovo svim društvenim mrežama i u medijima.
SAVET GASTROENTEROLOGA: Osećate se naduto i imate GASOVE? Evo kako da rešite ovaj problem!
KONJI PONOVO JURE - SAMO NE PO HIPODROMU VEĆ PO ULICAMA BEOGRADA! Čovek jaše životinju usred saobraćajne gužve (VIDEO)
SRAMOTA KOLIKO JE TUŽAN PRIZOR: Iznervirani zbog gužve blokirali saobraćaj, izašli iz kola pa se tukli kao u ringu (VIDEO)
Pojedine ulice postale su rečna korita, dok su se autobusi i automobili zaglavljivali u gotovo svim delovima grada. Zbog svega toga, veliki broj vozača sada se pita do kada ćemo imati ovakve probleme zašto je došlo do kolapsa i hoće li Beograd uvek biti "odsečen" za saobraćaj kada padnu veće kiše?
Damir Okanović iz Komiteta za saobraćaj kaže da do problema na Slaviji dolazi u redovnim okolnostima, a naročito kada padne kiša i saobraćaj postane "gust".
- Jedan problem je semafor u Makenzijevoj ulici, zato sto vozila ne mogu da se izliju iz kružnog toka. Onda ta vozila kače Slaviju i to pravi problem u redovnim okolnostima. Zatim, problem je dijagonala Makenzijeve i Nemanjine ulice. Pravi se problem Bulevaru oslobođenja i ulici Svetog Save, dok ulica Kralja Milana nekako funkcioniše - objašnjava Okanović.
Svi ovi problemi naročito dolaze do izražaja kada se zbog kiše poveća broj vozila i kada je kočenje usporeno, kaže Okanović.
- Isti problem dešava se na Autokomandi u ulici Vojvode Stepe, gde se semafor takođe nalazi u blizini kružnog toka. Naravno, da bi se rešio problem gužvi, nije dovoljno samo rešiti problem semafora, već je sve to mnogo kompleksnije. Potrebno je uraditi kompletnu studiju o tome šta bi sve trebalo promenti u saobraćaju u Beogradu da bi dobro funckionisao. Između ostalog, to je sigurno stimulisanje ekonomičnijih vidova prevoza, kao što su bicikli, motori i trotineti - kaže Okanović.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da je jedno od rešenja da se vozačima koji voze dvoje ili troje ljudi u kolima daju određene beneficije.
- To su recimo određene pogodnosti kao što su vožnja žutom trakom ili prolazak kroz centar grada, samo ako imate više ljudi u vozilu. Onda ne bismo imali slučaj da svuda imate po jednog vozača i da se zbog toga prave velike gužve - kaže Vujanić.