КАКО ЈЕ УБИЈЕН ЈЕДАН ГРАД - "КРКЉАНАЦ" НА СЛАВИЈИ ЗАПАЛИО ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ: Београд увек "одсечен" када падну кише (ФОТО)
Фотографије и снимци у готово свим деловима града показују да је дошло до великих гужви које су направиле потпуни застој.
У Београду је јуче поподне дошло до потпуног саобраћајног колапса након што је пала велика киша. Снимци саобраћаја на Славији проширили су се на готово свим друштвеним мрежама и у медијима.
САВЕТ ГАСТРОЕНТЕРОЛОГА: Осећате се надуто и имате ГАСОВЕ? Ево како да решите овај проблем!
КОЊИ ПОНОВО ЈУРЕ - САМО НЕ ПО ХИПОДРОМУ ВЕЋ ПО УЛИЦАМА БЕОГРАДА! Човек јаше животињу усред саобраћајне гужве (ВИДЕО)
СРАМОТА КОЛИКО ЈЕ ТУЖАН ПРИЗОР: Изнервирани због гужве блокирали саобраћај, изашли из кола па се тукли као у рингу (ВИДЕО)
Поједине улице постале су речна корита, док су се аутобуси и аутомобили заглављивали у готово свим деловима града. Због свега тога, велики број возача сада се пита до када ћемо имати овакве проблеме зашто је дошло до колапса и хоће ли Београд увек бити "одсечен" за саобраћај када падну веће кише?
Дамир Окановић из Комитета за саобраћај каже да до проблема на Славији долази у редовним околностима, а нарочито када падне киша и саобраћај постане "густ".
- Један проблем је семафор у Макензијевој улици, зато сто возила не могу да се излију из кружног тока. Онда та возила каче Славију и то прави проблем у редовним околностима. Затим, проблем је дијагонала Макензијеве и Немањине улице. Прави се проблем Булевару ослобођења и улици Светог Саве, док улица Краља Милана некако функционише - објашњава Окановић.
Сви ови проблеми нарочито долазе до изражаја када се због кише повећа број возила и када је кочење успорено, каже Окановић.
- Исти проблем дешава се на Аутокоманди у улици Војводе Степе, где се семафор такође налази у близини кружног тока. Наравно, да би се решио проблем гужви, није довољно само решити проблем семафора, већ је све то много комплексније. Потребно је урадити комплетну студију о томе шта би све требало променти у саобраћају у Београду да би добро фунцкионисао. Између осталог, то је сигурно стимулисање економичнијих видова превоза, као што су бицикли, мотори и тротинети - каже Окановић.
Професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић каже да је једно од решења да се возачима који возе двоје или троје људи у колима дају одређене бенефиције.
- То су рецимо одређене погодности као што су вожња жутом траком или пролазак кроз центар града, само ако имате више људи у возилу. Онда не бисмо имали случај да свуда имате по једног возача и да се због тога праве велике гужве - каже Вујанић.