ODABRANA KOMPANIJA KOJA ĆE NAREDNIH 13 GODINA NAPLAĆIVATI KARTE: Da li je ovo kraj "Bus Plusa"?
Grad Beograd doneo je odluku da dodeli ugovor za eksploataciju i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu grupi ponuđača Kentkart koji je ponudio da taj posao radi za 8,79 milijardi dinara, sa PDV-om 10,55 milijardi.
Odabrana je kompanija koja će narednih 13 godina vršiti posao naplate karata u Beogradu, potvrđeno je u Gradskom sekretarijatu za javni prevoz. Grad Beograd doneo je odluku da dodeli ugovor za eksploataciju i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu grupi ponuđača Kentkart koji je ponudio da taj posao radi za 8,79 milijardi dinara, sa PDV-om 10,55 milijardi.
Počinje vakcinacija migranata u Krnjači: Poznato koliko ih se prijavilo za imunizaciju
NE POSTOJI NI EPIDEMIOLOŠKO NITI EKONOMSKO OPRAVDANJE ZA TO: Vesić ponovio da nije trebalo zatvarati kafiće
"ŠTO PRAZNUJU NAŠI PRIJATELJI, PRAZNUJEMO I MI" Ceo Beograd sinoć je sijao u bojama Grčke zastave (FOTO)
U odluci gradskog Sekretarijata za javni prevoz objavljenoj na portalu javnih nabavki navodi se da se u konzorcijumu Kentkart, dve firme iz Istanbula i jedna iz Beograda.
Javni poziv za ovaj posao objavljen na kraju 2020. godine a do isteka roka - 25. februara stigla je i zajednička ponuda Bus Logika iz Požarevca i Pente iz Pule koji su ponudili da taj posao rade za 8,9 milijardi dinara (10,68 milijardi sa PDV-om).
Ova ponuda je odbijena jer je prema oceni komisije neprihvatljiva pošto nije u skladu sa zahtevima iz konkursne dokumentacije.
Navedeno je da nije dostavljeno sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude - bankarska garancija, te da ponuđač ne ispunjava finansijski, ekonomski, tehnički, i stručni kapacitet.
Posao dodeljen ugovorom obuhvata održavanje hardvera (opreme) koja je vlasništvu Grada Beograda, i softvera za koji Beograd ima pravo korišćenja, te usluge u vezi sa kontrolom putnika, organizovanja prodajne mreže, prodaje karata i dopuna, kao i izdavanje kartica.
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić ranije je najavio i da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.
Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.
Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.
Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.
U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.
Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata, za razliku od pre kada nije postojala mogućnost dodatnog angažovanja kontrolora.
U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.