ОДАБРАНА КОМПАНИЈА КОЈА ЋЕ НАРЕДНИХ 13 ГОДИНА НАПЛАЋИВАТИ КАРТЕ: Да ли је ово крај "Бус Плуса"?
Град Београд донео је одлуку да додели уговор за експлоатацију и одржавање система за наплату карата и управљање возилима у јавном линијском превозу групи понуђача Кенткарт који је понудио да тај посао ради за 8,79 милијарди динара, са ПДВ-ом 10,55 милијарди.
Одабрана је компанија која ће наредних 13 година вршити посао наплате карата у Београду, потврђено је у Градском секретаријату за јавни превоз. Град Београд донео је одлуку да додели уговор за експлоатацију и одржавање система за наплату карата и управљање возилима у јавном линијском превозу групи понуђача Кенткарт који је понудио да тај посао ради за 8,79 милијарди динара, са ПДВ-ом 10,55 милијарди.
Почиње вакцинација миграната у Крњачи: Познато колико их се пријавило за имунизацију
НЕ ПОСТОЈИ НИ ЕПИДЕМИОЛОШКО НИТИ ЕКОНОМСКО ОПРАВДАЊЕ ЗА ТО: Весић поновио да није требало затварати кафиће
"ШТО ПРАЗНУЈУ НАШИ ПРИЈАТЕЉИ, ПРАЗНУЈЕМО И МИ" Цео Београд синоћ је сијао у бојама Грчке заставе (ФОТО)
У одлуци градског Секретаријата за јавни превоз објављеној на порталу јавних набавки наводи се да се у конзорцијуму Кенткарт, две фирме из Истанбула и једна из Београда.
Јавни позив за овај посао објављен на крају 2020. године а до истека рока - 25. фебруара стигла је и заједничка понуда Бус Логика из Пожаревца и Пенте из Пуле који су понудили да тај посао раде за 8,9 милијарди динара (10,68 милијарди са ПДВ-ом).
Ова понуда је одбијена јер је према оцени комисије неприхватљива пошто није у складу са захтевима из конкурсне документације.
Наведено је да није достављено средство обезбеђења за озбиљност понуде - банкарска гаранција, те да понуђач не испуњава финансијски, економски, технички, и стручни капацитет.
Посао додељен уговором обухвата одржавање хардвера (опреме) која је власништву Града Београда, и софтвера за који Београд има право коришћења, те услуге у вези са контролом путника, организовања продајне мреже, продаје карата и допуна, као и издавање картица.
Заменик градоначелника Београда Горан Весић раније је најавио и да је новим уговором, у односу на претходни, предвиђен мањи проценат накнаде за приватног оператора од максималних 7,92 одсто уместо 8,53 одсто.
Навео је да је, осим мање провизије, предвиђен и лимит на зараду приватног партнера и додао да, уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, приватни партнер неће моћи да добије више од три одсто провизије.
Како је речено, од новог партнера очекује се и већи обим услуге - већи број возила (2.151 у односу на 1.853), већи број контролора (300 контролора у односу на 200), већи број продајних места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на 800), као и дуже радно време места за издавање персонализованих картица.
Такође, очекује се унапређење функционалности система и опреме - могућност плаћања мобилним телефоном путем апликације којом ће бити могуће и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења везаних за истицање, допуну или валидацију персо или неперсо картице.
У новом уговору предвиђено је и да у случају потребе за већим бројем контролора, Град може самостално да их ангажује чиме се, како је речено, постиже далеко већа флексибилност и оптимизација целог система.
Осим тога, предвиђено је да приватни партнер учествује у додатним трошковима у случају ангажовања додатних контролора у истом проценту као што је и проценат накнаде од прихода од продаје карата, за разлику од пре када није постојала могућност додатног ангажовања контролора.
У септембру ове године истекао је десетогодишњи уговор који је Град Београд имао са фирмом "Апекс солушн" која је направила Бусплус систем за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у престоници, али је због епидемије корона вируса уговор продужен до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом.