NA TAKSI U BEOGRADU SE ČEKA 45 MINUTA! Evo zašto nema dovoljno vozila na ulicama - nije samo zbog PRAZNIKA
Kada se razni faktori spoje, a nema priliva dovoljnog broja novih radnika, onda je manjak očigledan
Ako ste ovih dana bezuspešno "dobijali" slobodno taksi vozilo na poziv ili je svaki taksi koji ste videli na ulici bio pun, ne, niste jedini.
SVI SE GURAJU DA UĐU BAŠ U OVAJ AUTOBUS! Kad budete videli RAZLOG, oduševićete se - novogodišnja euforija preselila se i u gradski prevoz! (VIDEO)
OBAVEŠTENJE ZA SVE BEOGRAĐANE I TURISTE! Evo kako će raditi GRADSKI PREVOZ u prestonici tokom praznika
PUCNJAVA NA KARABURMI! Teško ranjen tinejdžer, hitno prevezen na reanimaciju
Taj deficit slobodnih taksija traje već neko vreme, dakle, ne možemo tražiti uzrok samo u dolazećim praznicima, posebno imajući u vidu da dosta ljudi ponovo (ili još uvek) radi od kuće - te je saobraćaj barem malo rasterećeniji.
Doduše, kada negde oko 16h, 17h ili 18h "bacimo pogled" na ključne beogradske mostove kao što su Gazela, Most na Adi ili Brankov most, nemamo utisak da je manje gužve na ulicama, ali je tako.
To se naročito primećuje u gradskom prevozu, koji nije toliko krcat kao što bismo očekivali nekoliko dana pred Novu godinu, kada tradicionalno vlada euforija.
Ali, vratimo se na taksi. Šta se to dešava, a nije štrajk? Zašto neke mušterije čekaju više od pola sata na slobodno taksi vozilo? Čak i do 45 minuta, zavisno od dana i tajminga.
Kako nam kaže jedan beogradski taksista, na ulicama ih osetno ima manje nego pre, a taksi stanice su poluprazne, zato što je izvestan deo taksista ili preminuo ili trenutno ne radi - iz straha ili zarad predostrožnosti zbog korone. Naravno, ima i onih koji su dali otkaz.
Kada se sve to spoji, a nema priliva dovoljnog broja novih radnika, onda je manjak očigledan, posebno pred praznike.
Svuda se traže vozači
Reč je, dakle, neretko o penzionerima ili radnicima koji su pred penzijom, što još jednom potvrđuje priču da su profesionalni vozači u Srbiji mahom stariji građani, te da su mladi, iskusni vozači koji bi vozili taksi, gradski autobus ili kamione - deficitirani.
Ili ne žele da rade zbog uslova, slabih primanja u odnosu na vrstu posla, ili su otišli "preko".
Ipak, ovaj problem imaju i razvijenije države. Podsećamo vas na priču s početka novembra, o manjku vozača u SAD, zbog čega su platforme za prevoz putnika, kao što su Uber i Lift (Lyft) odlučile da povećaju plate svojim radnicima.
Britanija, takođe, ima alarmantni problem s pronalaženjem kvalifikovane radne snage za prevoz ljudi ili robe. Još jedan od razloga zašto nema vozača, jesu "klimavi ugovori" koji im se često daju.
S jeseni smo pisali i o tome da za volanom autobusa, kamiona i dostavnih vozila u Srbiji, sve češće viđamo starije ljude ili baš mlade, takoreći one koji su tek izašli iz srednje škole.
Svi vozači, od 18 do 68 godina, u septembru su bili pozvani da se prijave na konkurs jedne kompanije, a u oglasu je doslovno pisalo: "Muško, žensko, penzioner, ako imaš volje za rad pozovi nas!".
I ruta je važna
Uprkos višim cenama taksi usluga, građani ne odustaju od tog tipa prevoza, ali sada nije problem naći mušterije - već radnike. Više puta smo pisali i o tome da se mladi libe da rade mnoge poslove, a ovaj može biti jedan od njih: zbog smena, noćnog rada, dugih vožnji, izvesnog rizika i tome slično.
Osim toga, ako ovih dana duže čekate na vožnju, to nije samo usled manjka taksista, već i zbog "biranja" ruta, odnosno davanja prioriteta dužim rutama, koje su isplativije.
Svakako, taksistima više ide u prilog da klijente voze sa, recimo, jednog dela Novog Beograda do centra grada - nego do drugog, neznatno udaljenog dela Novog Beograda.