НА ТАКСИ У БЕОГРАДУ СЕ ЧЕКА 45 МИНУТА! Ево зашто нема довољно возила на улицама - није само због ПРАЗНИКА
Када се разни фактори споје, а нема прилива довољног броја нових радника, онда је мањак очигледан
Ако сте ових дана безуспешно "добијали" слободно такси возило на позив или је сваки такси који сте видели на улици био пун, не, нисте једини.
СВИ СЕ ГУРАЈУ ДА УЂУ БАШ У ОВАЈ АУТОБУС! Кад будете видели РАЗЛОГ, одушевићете се - новогодишња еуфорија преселила се и у градски превоз! (ВИДЕО)
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА СВЕ БЕОГРАЂАНЕ И ТУРИСТЕ! Ево како ће радити ГРАДСКИ ПРЕВОЗ у престоници током празника
ПУЦЊАВА НА КАРАБУРМИ! Тешко рањен тинејџер, хитно превезен на реанимацију
Тај дефицит слободних таксија траје већ неко време, дакле, не можемо тражити узрок само у долазећим празницима, посебно имајући у виду да доста људи поново (или још увек) ради од куће - те је саобраћај барем мало растерећенији.
Додуше, када негде око 16х, 17х или 18х "бацимо поглед" на кључне београдске мостове као што су Газела, Мост на Ади или Бранков мост, немамо утисак да је мање гужве на улицама, али је тако.
То се нарочито примећује у градском превозу, који није толико крцат као што бисмо очекивали неколико дана пред Нову годину, када традиционално влада еуфорија.
Али, вратимо се на такси. Шта се то дешава, а није штрајк? Зашто неке муштерије чекају више од пола сата на слободно такси возило? Чак и до 45 минута, зависно од дана и тајминга.
Како нам каже један београдски таксиста, на улицама их осетно има мање него пре, а такси станице су полупразне, зато што је известан део таксиста или преминуо или тренутно не ради - из страха или зарад предострожности због короне. Наравно, има и оних који су дали отказ.
Када се све то споји, а нема прилива довољног броја нових радника, онда је мањак очигледан, посебно пред празнике.
Свуда се траже возачи
Реч је, дакле, неретко о пензионерима или радницима који су пред пензијом, што још једном потврђује причу да су професионални возачи у Србији махом старији грађани, те да су млади, искусни возачи који би возили такси, градски аутобус или камионе - дефицитирани.
Или не желе да раде због услова, слабих примања у односу на врсту посла, или су отишли "преко".
Ипак, овај проблем имају и развијеније државе. Подсећамо вас на причу с почетка новембра, о мањку возача у САД, због чега су платформе за превоз путника, као што су Убер и Лифт (Lyft) одлучиле да повећају плате својим радницима.
Британија, такође, има алармантни проблем с проналажењем квалификоване радне снаге за превоз људи или робе. Још један од разлога зашто нема возача, јесу "климави уговори" који им се често дају.
С јесени смо писали и о томе да за воланом аутобуса, камиона и доставних возила у Србији, све чешће виђамо старије људе или баш младе, такорећи оне који су тек изашли из средње школе.
Сви возачи, од 18 до 68 година, у септембру су били позвани да се пријаве на конкурс једне компаније, а у огласу је дословно писало: "Мушко, женско, пензионер, ако имаш воље за рад позови нас!".
И рута је важна
Упркос вишим ценама такси услуга, грађани не одустају од тог типа превоза, али сада није проблем наћи муштерије - већ раднике. Више пута смо писали и о томе да се млади либе да раде многе послове, а овај може бити један од њих: због смена, ноћног рада, дугих вожњи, извесног ризика и томе слично.
Осим тога, ако ових дана дуже чекате на вожњу, то није само услед мањка таксиста, већ и због "бирања" рута, односно давања приоритета дужим рутама, које су исплативије.
Свакако, таксистима више иде у прилог да клијенте возе са, рецимо, једног дела Новог Београда до центра града - него до другог, незнатно удаљеног дела Новог Београда.