OVO SVI VOZAČI MORAJU ZNATI! Nova pravila na „auto-putu” kroz Beograd
Na bivšem auto-putu kroz Beograd koji prema novoj kategorizaciji postaje motoput danas počinje zamena kompletne signalizacije. Zelene table biće zamenjene plavim i ta zamena će trajati 50 dana, najavio je resorni ministar Goran Vesić ističući da je na motoputu maksimalna dozvoljena brzina 100 kilometara na sat, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na čas.
Zaustavna traka ostaje zasad otvorena samo za vozila hitnih službi.
Vlada Republike Srbije usvojila je Uredbu o kategorizaciji državnih puteva i tom uredbom su prvi put u Srbiji uvedeni novi putevi – motoputevi.
Reč je o brzim saobraćajnicama na kojima je ograničenje brzine 100 kilometara na čas, osim kroz naseljeno mesto, gde se vozila mogu kretati brzinom do 80 kilometara na čas.
Ministar saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je za RTS da se gradi nekoliko takvih saobraćajnica – između Loznice i Šapca, Fruškogorski koridor, Dunavski koridor, brza saobraćajnicu koja počinje na Bačkom Bregu, pa ide preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde i Srpske Crnje.
-To su sve brze saobraćajnice na kojima ćemo uspostaviti drugačiji režim i naplate, koji neće biti isti kao na auto-putu. I u tom smislu je bilo neophodno da uvedemo novu kategoriju puteva - rekao je Vesić, prenosi RTS.
Izmene se odnose i na bivši auto-put kroz Beograd, koji je izgradnjom obilaznica oko Beograda postao gradski bulevar, kaže Vesić podsećajući da je on preimenovan u motoput.
-Od danas počinje zamena svih kompletnih signalizacija. Znači, one zelene table ćemo zameniti plavim tablama i ta zamena će trajati 50 dana. Zamenićemo 318 znakova, 25 velikih tabli i ono što vozači treba da znaju, da je sada, kad se postave nove table, nova signalizacija, vožnja na motoputu koja je dozvoljena 100 kilometara na sat, a ne više 130 kao na auto-putu, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat - poručio je Vesić.
On objašnjava da to znači da se od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, na tom motoputu može voziti brzinom od 100 kilometara na sat, a kroz sam grad, na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat.
Zaustavna traka, koja se kolokvijalno zove žuta traka, i dalje ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi.
-Ukoliko grad Beograd bude izrazio želju, mi možemo da pričamo o tome da se ta traka može koristiti i za javni prevoz - rekao je Vesić napominjući da se zaustavna traka nigde ne može koristiti kao vozna za putnička vozila.