POZNATA FINALNA TRASA METROA Tunel ispod Save i vijadukt samo su neki od delova projekta VREDNOG TRI I PO MILIJARDE
Francuska kompanija "Egis" završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za metro linije 1 i 2 Beograda i Finalni izveštaj je prihvaćen od strane gradske Komisije za sprovođenje ove faze projekta.
Senior inženjer mostogradnje i građevinarstva u francuskoj kompaniji Goran Tadić je naveo da je "Egis" uradio studiju tražnje transportnih zahteva, predlog urbane integracije metroa i povezivanja sa drugim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja (voz, BG voz, tramvaj, autobus, trolejbus) na osnovu Smart plana iz 2016. godine i podloga dobijenih od javnih komunalnih preduzeća.
- Analizirano je više varijanti za dve linije metroa sa predlogom koloseka, stanica sa peronima, tehnologija izgradnje "Cut & Cover", dubokim tunelima, na terenu i na vijaduktima. Predložene su "Park & Ride" lokacije i reorganizacija i redukcija linija gradskog saobraćaja. Rađena je studija organizacije i upravljanja u eksploataciji, prikazani su potrebni sistemi, elektromotorne kompozicije, energetski kapaciteti, radionice i depoi. Izvršena je procena investicionih i eksploatacionih troškova, troškova održavanja, kao i neposredne ekonomske koristi. Rađena je socio-ekonomska procena i navedeni indirektni efekti - kaže Tadić.
Usvojene su trase linije 1: Železnik – Mirijevo dužine 21,3 km sa 23 stanice i linije 2: Železnička stanica Zemun – Mirijevo dužine 19,2 km sa 20 stanica.
Projektom su predviđene stanice na Liniji 1: Železnik, Ranžirna, Makiš, Žarkovo i Bele vode, Trgovačka, Požeška, Pijaca Banovo Brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Palata pravde, Savski Trg, Trg Republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav Stanica, Pančevački most, Železnička stanica Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Gimnazija i Mirijevo.
Stanice na Liniji 2 predviđene projektom su: Mirijevo, Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dubčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Železnička stanica Zemun.
- Uglavnom je predviđena podzemna trasa osim u Makiškom polju gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine dva metra. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom Trgu gde je omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2. Deo Linije 2 na Novom Beogradu je moguće izgraditi i na vijaduktu - navodi Tadić.
NEVEROVATNA SCENA USRED NOVOG BEOGRADA: Krdo divljih svinja prelazi ulicu! (VIDEO)
PRVI TRAMVAJ PROŠAO PREKO MOSTA NA ADI: Posle tri i po decenije opet šine preko Save (FOTO/VIDEO)
U prvoj fazi radova bi se verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.
Vlada Srbije je nedavno formirala Radnu grupu za realizaciju projekta "Izgradnja beogradskog metroa" čiji je zadatak da sa kineskom kompanijom "Power Construction Corporation of China" pripremi prihvatljiva tehnička, komercijalna i finansijska rešenja za realizaciju ovog projekta.
Krajem decembra 2018. godine odlukom skupštine Grada Beograda osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 milijarde evra, od čega će prva faza koštati 1,3 milijardu.
Kako je jedan SRBIN pre 75 godina pomogao u SPASAVANJU CELE EVROPE (VIDEO)