ПОЗНАТА ФИНАЛНА ТРАСА МЕТРОА Тунел испод Саве и вијадукт само су неки од делова пројекта ВРЕДНОГ ТРИ И ПО МИЛИЈАРДЕ
Француска компанија "Егис" завршила је Генерални пројекат и Претходну студију оправданости за метро линије 1 и 2 Београда и Финални извештај је прихваћен од стране градске Комисије за спровођење ове фазе пројекта.
Сениор инжењер мостоградње и грађевинарства у француској компанији Горан Тадић је навео да је "Егис" урадио студију тражње транспортних захтева, предлог урбане интеграције метроа и повезивања са другим видовима градског, приградског и међуградског саобраћаја (воз, БГ воз, трамвај, аутобус, тролејбус) на основу Смарт плана из 2016. године и подлога добијених од јавних комуналних предузећа.
- Анализирано је више варијанти за две линије метроа са предлогом колосека, станица са перонима, технологија изградње "Цут & Цовер", дубоким тунелима, на терену и на вијадуктима. Предложене су "Парк & Риде" локације и реорганизација и редукција линија градског саобраћаја. Рађена је студија организације и управљања у експлоатацији, приказани су потребни системи, електромоторне композиције, енергетски капацитети, радионице и депои. Извршена је процена инвестиционих и експлоатационих трошкова, трошкова одржавања, као и непосредне економске користи. Рађена је социо-економска процена и наведени индиректни ефекти - каже Тадић.
Усвојене су трасе линије 1: Железник – Миријево дужине 21,3 км са 23 станице и линије 2: Железничка станица Земун – Миријево дужине 19,2 км са 20 станица.
Пројектом су предвиђене станице на Линији 1: Железник, Ранжирна, Макиш, Жарково и Беле воде, Трговачка, Пожешка, Пијаца Баново Брдо, Мост на Ади, Сајам, Газела, Палата правде, Савски Трг, Трг Републике, Француска, Лука Београд, Дунав Станица, Панчевачки мост, Железничка станица Карабурма, Диљска, Вишњичка, Миријевски булевар, Гимназија и Миријево.
Станице на Линији 2 предвиђене пројектом су: Миријево, Устаничка, Мите Ружића, Цветкова пијаца, Војислава Илића, Шуматовачка, Јужни булевар, Макензијева, Мањеж, Савски трг, Сава центар, Арена, Меркатор, Општина Нови Београд, Александра Дубчека, Сењски трг, Стадион Земун, Филипа Вишњића, Нови новосадски пут, Железничка станица Земун.
- Углавном је предвиђена подземна траса осим у Макишком пољу где би траса Линије 1 била на насипу просечне висине два метра. Две линије се укрштају и имају денивелисане подземне станице на Савском Тргу где је омогућен прелаз путника са једне на другу. У Миријеву су планиране паралелне станице за обе линије. Предвиђен је тунел испод Саве за Линију 2. Део Линије 2 на Новом Београду је могуће изградити и на вијадукту - наводи Тадић.
НЕВЕРОВАТНА СЦЕНА УСРЕД НОВОГ БЕОГРАДА: Крдо дивљих свиња прелази улицу! (ВИДЕО)
ПРВИ ТРАМВАЈ ПРОШАО ПРЕКО МОСТА НА АДИ: После три и по деценије опет шине преко Саве (ФОТО/ВИДЕО)
У првој фази радова би се вероватно градио део Линије 1 од Железника до Карабурме.
Влада Србије је недавно формирала Радну групу за реализацију пројекта "Изградња београдског метроа" чији је задатак да са кинеском компанијом "Power Цонструцтион Цорпоратион оф China" припреми прихватљива техничка, комерцијална и финансијска решења за реализацију овог пројекта.
Крајем децембра 2018. године одлуком скупштине Града Београда основано је предузеће за изградњу метроа, а заменик градоначелника Горан Весић тада је изјавио да ће укупна вредност радова износити 3,6 милијарде евра, од чега ће прва фаза коштати 1,3 милијарду.
Како је један СРБИН пре 75 година помогао у СПАСАВАЊУ ЦЕЛЕ ЕВРОПЕ (ВИДЕО)