Sindikat GSP-a demantuje laži o privatizaciji i gašenju pogona
Samostalni sindikat GSP Beograd i Sindikat radnika zaposlenih u GSP-u obratili su se građanima Beograda povodom širenja dezinformacija o stanju i budućnosti ovog preduzeća. Saopštenje prenosimo u celosti.
Povodom kampanje obmanjivanja javnosti koja traje duže vreme i prevazilazi granice bezobrazluka i mašte, Samostalni sindikat GSP Beograd i Sindikat radnika zaposlenih u GSP-u smatraju svojom obavezom da se obrate građanima Beograda, korisnicima usluga javnog prevoza.
Naime, više osoba koje se predstavljaju kao zastupnici interesa zaposlenih u GSP-u, niti rade u GSP-u, niti su ikada radili, a zastupaju ukupno 42 radnika, što je 0,007% od broja zaposlenih u GSP-u. Svakodnevno u sredstvima javnog informisanja, na televizijama i društvenim mrežama iznose teške laži, uznemirujući na taj način i zaposlene u preduzeću i javnost.
Stalno slušamo priče da se pogoni GSP-a gase, da sledi veliko otpuštanje zaposlenih, da su sve autobuske linije otete od GSP-a, da se GSP privatizuje i svodi samo na tramvaje i trolejbuse. Pričaju da su vozila neispravna, da građani nisu bezbedni u vozilima itd. Sve ovo dovodi do toga da su zaposleni u preduzeću uplašeni za svoju egzistenciju, a građani za bezbednost u vozilima.
Priznajemo da snosimo deo krivice jer se nismo obazirali na medijsko bombardovanje neistinama i izmišljotinama, pa se nismo na ovaj način oglašavali, ne sluteći da će ovo otići ovako daleko, koristeći metode u kojima se više puta ponovljena laž pretvara u „istinu“ koja plaši narod.
Kao jedina dva reprezentativna sindikata, koja predstavljaju više od 4.700 zaposlenih u GSP-u ili preko 85% zaposlenih, želimo da demantujemo laži i iznesemo istinu.
Istina je sledeća:
- Vodi se prljava politička kampanja protiv GSP-a i grada Beograda na razne načine, a jedan od njih je forsiranje lažnih predsednika sindikata u medijima, gde iznose neistine i izmišljotine, a zauzvrat dobijaju ozbiljnu finansijsku nadoknadu.
- Posle određenih nesporazuma, uspostavili smo izuzetno dobru saradnju sa gradonačelnikom i kabinetom gradonačelnika Aleksandra Šapića, koja traje i unapređuje se već više od godinu i po dana.
- Uključeni smo kroz socijalni dijalog sa rukovodstvom grada i menadžmentom preduzeća u sva bitna dešavanja u vezi sa JKP GSP Beograd. Kroz to smo postigli sledeće:
- Vozni park preduzeća se obnavlja i vozila nikada nisu bila novija. U GSP stiže 150 novih, gasnih autobusa, a očekujemo da će iduće godine biti nabavka za još 250 novih autobusa. Sa dosadašnjim vozilima, time će se zanoviti kompletan autobuski vozni park.
- Očekuje se isporuka 25 novih tramvaja, od kojih će prvi stići već na proleće 2025. godine, a uskoro se raspisuje tender za još 100 novih tramvaja.
- Uskoro će biti raspisan tender za nabavku 80 novih trolejbusa.
- Zarada vozača je više puta povećana u pomenutom periodu, a najnovije povećanje primenjuje se od 1.10., a isto se odnosi i na radnike održavanja i još neke kategorije zaposlenih usko vezane za saobraćaj (dispečeri, instruktori...). U planu je i povećanje za otpravnike i još neke kategorije zaposlenih (referente saobraćaja i dr.) od januara 2025. godine. Sva ova povećanja su mimo onih koja propisuje država, odnosno kolektivni ugovor.
Iako nismo u potpunosti zadovoljni, nastavićemo razgovore i pregovore o platama vozača, radnika održavanja i drugih ključnih kategorija zaposlenih, kako bi ostali u Srbiji. To su deficitarna i važna zanimanja jer prevoze nas i našu decu, naše sugrađane, i bitno je da vozači budu zadovoljni i fokusirani na vožnju, a ne da razmišljaju o egzistencijalnim problemima.
U preraspodeli linija, ukupan broj vozila GSP-a biće nešto manji, kako bi vozači imali dva slobodna dana i vozili odmorni. Optimizovan je broj vozila u skladu sa resursima preduzeća. Kada stignu nova vozila koja smo pomenuli, smanjivanjem intervala povećaće se i broj vozila GSP-a na ulicama, te će dostići trenutni broj, uz obezbeđivanje dovoljnog broja novih vozača u narednih godinu dana.
Iako je ovo možda dugačko za čitanje, trudili smo se da istinu predstavimo što sažetije, kroz brojke i činjenice. Detaljnija objašnjenja će biti uskoro dostupna u televizijskim emisijama, intervjuima za štampane medije i na društvenim mrežama.
Naša dva sindikata imaju legitimaciju i nastavljamo borbu za unapređenje GSP-a i kvaliteta saobraćaja u Beogradu. Svaki problem ćemo prvo izneti pred upravu grada Beograda i verujemo da ćemo ih uspešno prevazići. Tek ako to ne bude moguće, obratićemo se javnosti.
Zaposlenima poručujemo da ne brinu – neće biti gašenja pogona ni otpuštanja, već samo dolazak novih vozila, povećanje zarada i poboljšanje uslova rada. Gradonačelniku Šapiću i upravi grada Beograda zahvaljujemo na saradnji i razumevanju, i pohvaljujemo postignute rezultate i planove. Poručujemo da će biti još razgovora i pregovora kako bismo poboljšali standard zaposlenih, posebno vozača i radnika.