Синдикат ГСП-а демантује лажи о приватизацији и гашењу погона
Самостални синдикат ГСП Београд и Синдикат радника запослених у ГСП-у обратили су се грађанима Београда поводом ширења дезинформација о стању и будућности овог предузећа. Саопштење преносимо у целости.
Поводом кампање обмањивања јавности која траје дуже време и превазилази границе безобразлука и маште, Самостални синдикат ГСП Београд и Синдикат радника запослених у ГСП-у сматрају својом обавезом да се обрате грађанима Београда, корисницима услуга јавног превоза.
Наиме, више особа које се представљају као заступници интереса запослених у ГСП-у, нити раде у ГСП-у, нити су икада радили, а заступају укупно 42 радника, што је 0,007% од броја запослених у ГСП-у. Свакодневно у средствима јавног информисања, на телевизијама и друштвеним мрежама износе тешке лажи, узнемирујући на тај начин и запослене у предузећу и јавност.
Стално слушамо приче да се погони ГСП-а гасе, да следи велико отпуштање запослених, да су све аутобуске линије отете од ГСП-а, да се ГСП приватизује и своди само на трамваје и тролејбусе. Причају да су возила неисправна, да грађани нису безбедни у возилима итд. Све ово доводи до тога да су запослени у предузећу уплашени за своју егзистенцију, а грађани за безбедност у возилима.
Признајемо да сносимо део кривице јер се нисмо обазирали на медијско бомбардовање неистинама и измишљотинама, па се нисмо на овај начин оглашавали, не слутећи да ће ово отићи овако далеко, користећи методе у којима се више пута поновљена лаж претвара у „истину“ која плаши народ.
Као једина два репрезентативна синдиката, која представљају више од 4.700 запослених у ГСП-у или преко 85% запослених, желимо да демантујемо лажи и изнесемо истину.
Истина је следећа:
- Води се прљава политичка кампања против ГСП-а и града Београда на разне начине, а један од њих је форсирање лажних председника синдиката у медијима, где износе неистине и измишљотине, а заузврат добијају озбиљну финансијску надокнаду.
- После одређених неспоразума, успоставили смо изузетно добру сарадњу са градоначелником и кабинетом градоначелника Александра Шапића, која траје и унапређује се већ више од годину и по дана.
- Укључени смо кроз социјални дијалог са руководством града и менаџментом предузећа у сва битна дешавања у вези са ЈКП ГСП Београд. Кроз то смо постигли следеће:
- Возни парк предузећа се обнавља и возила никада нису била новија. У ГСП стиже 150 нових, гасних аутобуса, а очекујемо да ће идуће године бити набавка за још 250 нових аутобуса. Са досадашњим возилима, тиме ће се зановити комплетан аутобуски возни парк.
- Очекује се испорука 25 нових трамваја, од којих ће први стићи већ на пролеће 2025. године, а ускоро се расписује тендер за још 100 нових трамваја.
- Ускоро ће бити расписан тендер за набавку 80 нових тролејбуса.
- Зарада возача је више пута повећана у поменутом периоду, а најновије повећање примењује се од 1.10., а исто се односи и на раднике одржавања и још неке категорије запослених уско везане за саобраћај (диспечери, инструктори...). У плану је и повећање за отправнике и још неке категорије запослених (референте саобраћаја и др.) од јануара 2025. године. Сва ова повећања су мимо оних која прописује држава, односно колективни уговор.
Иако нисмо у потпуности задовољни, наставићемо разговоре и преговоре о платама возача, радника одржавања и других кључних категорија запослених, како би остали у Србији. То су дефицитарна и важна занимања јер превозе нас и нашу децу, наше суграђане, и битно је да возачи буду задовољни и фокусирани на вожњу, а не да размишљају о егзистенцијалним проблемима.
У прерасподели линија, укупан број возила ГСП-а биће нешто мањи, како би возачи имали два слободна дана и возили одморни. Оптимизован је број возила у складу са ресурсима предузећа. Када стигну нова возила која смо поменули, смањивањем интервала повећаће се и број возила ГСП-а на улицама, те ће достићи тренутни број, уз обезбеђивање довољног броја нових возача у наредних годину дана.
Иако је ово можда дугачко за читање, трудили смо се да истину представимо што сажетије, кроз бројке и чињенице. Детаљнија објашњења ће бити ускоро доступна у телевизијским емисијама, интервјуима за штампане медије и на друштвеним мрежама.
Наша два синдиката имају легитимацију и настављамо борбу за унапређење ГСП-а и квалитета саобраћаја у Београду. Сваки проблем ћемо прво изнети пред управу града Београда и верујемо да ћемо их успешно превазићи. Тек ако то не буде могуће, обратићемо се јавности.
Запосленима поручујемо да не брину – неће бити гашења погона ни отпуштања, већ само долазак нових возила, повећање зарада и побољшање услова рада. Градоначелнику Шапићу и управи града Београда захваљујемо на сарадњи и разумевању, и похваљујемо постигнуте резултате и планове. Поручујемо да ће бити још разговора и преговора како бисмо побољшали стандард запослених, посебно возача и радника.