Sjajne vesti iz GSP „Beograd”: Nova EKO-2 linija
Srednja dužina linije iznosi 6.4 km, na njoj saobraća 8 vozila, a interval njihovog nailaska iznosi 10 minuta.
Premijerka Srbije Ana Brnabić, ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, prisustvovali su juče, puštanju u rad druge eko-linije, i predstavljanju novih 10 autobusa na električni pogon prozvođača Hajger.
Nakon uspostavljanja prve linije javnog prevoza EKO-1 2016. godine, koja saobraća na liniji Vukov spomenik - Belvil, uvodi se nova koja povezuje Kalemegdan, Trg Republike, Terazije i Slaviju sa obalama Save i Dunava, jer je početna stanica s jedne strane u zoni Sportskog centra „Milan Gale Muškatirović“, a sa druge strane u zoni Savske promenade, odnosno Beograda na vodi. Njenim uvođenjem, ukida se linija 22A koja saobraća od Studentskog trga do Slavije, a na kojoj su radili autobusi sa motorom na dizel gorivo.
Trasa linije EKO 2 je sledeća: SC „Milan Gale Muškatirović” – Tadeuša Košćuška – Pjarona de Mondezira – Uzun Mirkova – Studentski trg – Vase Čarapića – Trg republike – Kolarčeva – Terazije – Kralja Milana – Trg Slavija – Nemanjina – Balkanska – Mihaila Bogićevića – Karađorđeva – Zemunski put – Bulevar Vudroa Vilsona – Beograd na vodi.
Srednja dužina linije iznosi 6.4 km, na njoj saobraća 8 vozila, a interval njihovog nailaska iznosi 10 minuta. Na krajnjim stajalištima linije postavljeni su „brzi“ punjači za punjenje vozila, koje traje od 5 do 10 minuta.
Glavna karakteristika autobusa na električni pogon, koje u regionu pored Beograda ima još samo Sofija, jeste to što imaju nultu emisiju zagađenja, ali i znatno nižu emisiju emitovane buke u poređenju sa autobusima koji koriste dizel pogon.
Zatim, u poređenju sa autobusima na dizel pogon, imaju oko 3,6 puta veću energetsku efikasnost, što takođe predstavlja značajnu karakteristiku, što je sve deo strateške odluke Grada Beograda.
Naime, u naredne dve godine svi autobusi sa Euro-3 i Euro-4 motorima biće zamenjeni, a u saobraćaju će ostati samo autobusi koji imaju dizel motore Euro -5 i Euro-6, koji imaju značajno manju emisiju štetnih gasova.
To će biti praćeno nabavkom po 100 autobusa na komprimovani prirodni gas u narednih 5 godina, od kojih će prvih 100 autobusa biti na ulicama Beograda za par meseci.
Događaju su prisustvovali i predstavnici Sekretarijata za javni prevoz, sekretarka za zaštitu životne sredine Ivana Vilotijević, sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović, direktor JKP GSP „Beograd” Radiša Momčilović i izvršni direktor za finansijske poslove Dejan Krstović.