Сјајне вести из ГСП „Београд”: Нова ЕКО-2 линија
Средња дужина линије износи 6.4 км, на њој саобраћа 8 возила, а интервал њиховог наиласка износи 10 минута.
Премијерка Србије Ана Брнабић, министарка заштите животне средине Ирена Вујовић и заменик градоначелника Београда Горан Весић, присуствовали су јуче, пуштању у рад друге еко-линије, и представљању нових 10 аутобуса на електрични погон прозвођача Хајгер.
Након успостављања прве линије јавног превоза ЕКО-1 2016. године, која саобраћа на линији Вуков споменик - Белвил, уводи се нова која повезује Калемегдан, Трг Републике, Теразије и Славију са обалама Саве и Дунава, јер је почетна станица с једне стране у зони Спортског центра „Милан Гале Мушкатировић“, а са друге стране у зони Савске променаде, односно Београда на води. Њеним увођењем, укида се линија 22А која саобраћа од Студентског трга до Славије, а на којој су радили аутобуси са мотором на дизел гориво.
Траса линије ЕКО 2 је следећа: СЦ „Милан Гале Мушкатировић” – Тадеуша Кошћушка – Пјарона де Мондезира – Узун Миркова – Студентски трг – Васе Чарапића – Трг републике – Коларчева – Теразије – Краља Милана – Трг Славија – Немањина – Балканска – Михаила Богићевића – Карађорђева – Земунски пут – Булевар Вудроа Вилсона – Београд на води.
Средња дужина линије износи 6.4 км, на њој саобраћа 8 возила, а интервал њиховог наиласка износи 10 минута. На крајњим стајалиштима линије постављени су „брзи“ пуњачи за пуњење возила, које траје од 5 до 10 минута.
Главна карактеристика аутобуса на електрични погон, које у региону поред Београда има још само Софија, јесте то што имају нулту емисију загађења, али и знатно нижу емисију емитоване буке у поређењу са аутобусима који користе дизел погон.
Затим, у поређењу са аутобусима на дизел погон, имају око 3,6 пута већу енергетску ефикасност, што такође представља значајну карактеристику, што је све део стратешке одлуке Града Београда.
Наиме, у наредне две године сви аутобуси са Еуро-3 и Еуро-4 моторима биће замењени, а у саобраћају ће остати само аутобуси који имају дизел моторе Еуро -5 и Еуро-6, који имају значајно мању емисију штетних гасова.
То ће бити праћено набавком по 100 аутобуса на компримовани природни гас у наредних 5 година, од којих ће првих 100 аутобуса бити на улицама Београда за пар месеци.
Догађају су присуствовали и представници Секретаријата за јавни превоз, секретарка за заштиту животне средине Ивана Вилотијевић, секретар за саобраћај Душан Рафаиловић, директор ЈКП ГСП „Београд” Радиша Момчиловић и извршни директор за финансијске послове Дејан Крстовић.