NAPRAVIO HAOS U BEOGRADU TROTINETOM: Sprečavao pun autobus da ga obiđe - a evo kako naš zakon gleda na to
Kako se vidi na snimku, upravljač trotineta najpre nije ni svestan o čemu se radi, kretao se ne registrujući autobus, a kada ga je primetio pomerio se u stranu i signalizirao da ga obiđe, no ponovo su se stvari iskomplikovale
Izuetno neobična scena dogodila se u beogradskom naselju Žarkovo, gde se ispred autobusa gradskog saobraćajnog prevoza kretao električni trotinet, zauzimajući sredinu puta, ne omogućavajući znatno gabaritnijem vozilu da ga obiđe, a ono što najviše brine sve učesnike u saobraćaju je to što ovakve situacije za sada nisu regulisane zakonskim okvirima.
NESREĆA IZA ZGRADE PINKA: Radnik pao sa skele visoke osam metara
NESREĆA IZA ZGRADE PINKA: Radnik pao sa skele visoke osam metara
SRBIJA OAZA "KARANTIN TURIZMA"? Indijci preplavili Beograd, građani zbunjeni, a evo šta trenutno glavni turisti kažu
Vlasnik teretane otkrio u KAKVOM JE STANJU RADNICA koju je krvnički pretukao SILEDŽIJA: Devojka u strahu za svoju bezbednost (VIDEO)
Kako se vidi na snimku, upravljač trotineta najpre nije ni svestan o čemu se radi, kretao se ne registrujući autobus linije 56, a kada ga je primetio pomerio se u stranu i signalizirao da ga obiđe, međutim se prebrzo vratio na samu saobraćajnu traku i tako još nekoliko trenutaka vozio ispred prevoznika, da bi na kraju sišao sa kolovoza i kretanje nastavio trotoarom.
Vožnja trotinetom predmet je izmena novog zakona o bezbednosti saobraćaja, koji je u pripremi, a koji će regulisati kretanje ovog prevoznog sredstva, koje je i danas velika nepoznanica samim korisnici, kao i pešacima.
Kako su druge zemlje regulisale?
U Francuskoj su svi električni dvotočkaši imali satus pešaka. Zabranjeno im je kretanje trotoarom, mogu da se kreću pored kolovoza i biciklističkim stazama. Na prvim im je ograničenje 45 kilometara na čas, a na drugim 25 km/h. Deca mlađa od osam godina ne smeju da voze, a ona od osam do 12 moraju da imaju zaštitnu kacigu. Uz to, zabranjena je vožnja sa slušalicama i prevoz više osoba.
U Holandiji je uvedena registracija električnih trotineta, koji su zabranjeni za mlađe od 16 godina. Obavezna je vozačka dozvola i kaciga za one čiji trotineti imaju veću brzinu od 25 kilometara na čas. U Belgiji je maksimalna dozvoljena brzina 25 kilometara na čas, ali ako idu trotoarom onda je brzina samo šest kilometara na čas. Holandija i Belgija dozvoljavaju vožnju i kolovozom, ali samo desnom stranom bližoj trotoaru.
Šta nas očekuje?
Previše nedoumica oko električnih trotineta imaju pešaci, pa i sami korisnici ovih usluga, a ni zakonodavcima neće biti lako da propišu normu koja će garantovati bezbednost i kompletno zadovoljstvo svih aktera. Prema nekim najavama, njima neće biti dozvoljeno kretanje kolovozom, već isključivo biciklističkim stazama, kao i pešačkim zonama, međutim biće izuzetno teško sprovesti to bez ograničenja brzine.
-Osim zakonski određene brzine i dela puta, novim zakonom biće regulisano koju zaštitnuopremu treba da ima upravljač električnog trotineta, da li će kaciga biti obavezna, da li će svaki trotinet morati da ima svetlosnu signalizaciju i prsluke. O svemu tome se detaljno raspravlja - naveli su iz Agencije za saobraćaj.
Prema istraživanjima, čak tri četrvtine vozača i pešaka smatra da tritineti odvraćaju pažnju i ometaju ostatak učesnika u saobraćaju.