НАПРАВИО ХАОС У БЕОГРАДУ ТРОТИНЕТОМ: Спречавао пун аутобус да га обиђе - а ево како наш закон гледа на то
Како се види на снимку, управљач тротинета најпре није ни свестан о чему се ради, кретао се не региструјући аутобус, а када га је приметио померио се у страну и сигнализирао да га обиђе, но поново су се ствари искомпликовале
Изуетно необична сцена догодила се у београдском насељу Жарково, где се испред аутобуса градског саобраћајног превоза кретао електрични тротинет, заузимајући средину пута, не омогућавајући знатно габаритнијем возилу да га обиђе, а оно што највише брине све учеснике у саобраћају је то што овакве ситуације за сада нису регулисане законским оквирима.
НЕСРЕЋА ИЗА ЗГРАДЕ ПИНКА: Радник пао са скеле високе осам метара
НЕСРЕЋА ИЗА ЗГРАДЕ ПИНКА: Радник пао са скеле високе осам метара
СРБИЈА ОАЗА "КАРАНТИН ТУРИЗМА"? Индијци преплавили Београд, грађани збуњени, а ево шта тренутно главни туристи кажу
Власник теретане открио у КАКВОМ ЈЕ СТАЊУ РАДНИЦА коју је крвнички претукао СИЛЕЏИЈА: Девојка у страху за своју безбедност (ВИДЕО)
Како се види на снимку, управљач тротинета најпре није ни свестан о чему се ради, кретао се не региструјући аутобус линије 56, а када га је приметио померио се у страну и сигнализирао да га обиђе, међутим се пребрзо вратио на саму саобраћајну траку и тако још неколико тренутака возио испред превозника, да би на крају сишао са коловоза и кретање наставио тротоаром.
Вожња тротинетом предмет је измена новог закона о безбедности саобраћаја, који је у припреми, а који ће регулисати кретање овог превозног средства, које је и данас велика непознаница самим корисници, као и пешацима.
Како су друге земље регулисале?
У Француској су сви електрични двоточкаши имали сатус пешака. Забрањено им је кретање тротоаром, могу да се крећу поред коловоза и бициклистичким стазама. На првим им је ограничење 45 километара на час, а на другим 25 км/х. Деца млађа од осам година не смеју да возе, а она од осам до 12 морају да имају заштитну кацигу. Уз то, забрањена је вожња са слушалицама и превоз више особа.
У Холандији је уведена регистрација електричних тротинета, који су забрањени за млађе од 16 година. Обавезна је возачка дозвола и кацига за оне чији тротинети имају већу брзину од 25 километара на час. У Белгији је максимална дозвољена брзина 25 километара на час, али ако иду тротоаром онда је брзина само шест километара на час. Холандија и Белгија дозвољавају вожњу и коловозом, али само десном страном ближој тротоару.
Шта нас очекује?
Превише недоумица око електричних тротинета имају пешаци, па и сами корисници ових услуга, а ни законодавцима неће бити лако да пропишу норму која ће гарантовати безбедност и комплетно задовољство свих актера. Према неким најавама, њима неће бити дозвољено кретање коловозом, већ искључиво бициклистичким стазама, као и пешачким зонама, међутим биће изузетно тешко спровести то без ограничења брзине.
-Осим законски одређене брзине и дела пута, новим законом биће регулисано коју заштитнуопрему треба да има управљач електричног тротинета, да ли ће кацига бити обавезна, да ли ће сваки тротинет морати да има светлосну сигнализацију и прслуке. О свему томе се детаљно расправља - навели су из Агенције за саобраћај.
Према истраживањима, чак три четрвтине возача и пешака сматра да тритинети одвраћају пажњу и ометају остатак учесника у саобраћају.