VESIĆ: Zatekli smo 4, a sada imamo 55 gradilišta u Beogradu
Gradski menadžer Beograda Goran Vesić ponosan je na intenzitet radova u srpskoj predstavnici koji su se značajno povećali poslednjih godina.
– Do 2014. godine praktično, izuzev nekoliko državnih investicija poput naselja Stepa Stepanović, nismo imali nijedno gradilište u Beogradu. Ako želite da vidite kako se jedan grad ili zemlja razvija, dovoljno je da prebrojite kranove. U poslednje dve i po godine smo učinili zaista veliki napor da pokrenemo točak investicija – rekao je gradski menadžer Goran Vesić gostujući na televiziji Studio B.
BEOGRAD BLOKIRAN ZBOG GEJ PARADE: Zatvoren saobraćaj od Slavije do Trga Republike!
– U trenutku kada je ova vlast dobila poverenje građana 2014. godine, Grad Beograd je imao tri otvorena gradilišta i jedno koje je bilo u sporu. Danas imamo 55 otvorenih gradilišta i šest na kojima je posao nedavno završen. U pitanju su gradilišta koje je gradio Grad, a vrednost kompletnih radova je oko 2.900.000.000 dinara, a inače je predviđena vrednost bila za oko milijardu dinara više, tačnije ušteda koju smo ostvarili iznosi 1.072.000.000 dinara, koji su sada preneti na druge projekte – istakao je Vesić.
Prema njegovim rečima, u narednih nedelju ili dve očekuje se da počne rušenje zgrade saveznog MUP-a, gde je previđena izgradnja poslovno-tržnog centra i stambenog kompleksa.
PAŽNJA! Danas izbegavajte OVE delove grada! GSP vozi NOVIM trasama!
– Radi se na Obilićevom vencu, u Dalmatinskoj ulici, gradi se nova zgrada Airport Sitija, gradi se u Višnjičkoj Banji, a da ne pričamo o Beogradu na vodi gde uveliko niču zgrade. Svi ti kranovi koje možete da vidite znače posao za građane, to je posao za građevinsku industriju i danas nema građevinske firme u Beogradu koja nije uposlena. Na našim tenderima u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda pobeđuju i firme iz unutrašnjosti, što je veoma važno jer Beograd mora da razvija i ostatak Srbije. Druga važna stvar je upošljavanje prateće građevinske industrije, a treća je naravno što će u svim novoizgrađenim objektima biti otorena nova radna mesta. Beograd je u poslednje dve godine, kada je gradnja i investiranje u sam grad u pitanju, primer kako bi jedan grad trebalo da se razvija.
– Grad Beograd je prvi put dobio svoje industrijske zone, formirali smo preduzeće „Industrijska zona“ koje pomaže investitore po pitanju dobijanja informacija, ali i zemlje i infrastrukture pod povoljnijim uslovima, sve naravno u cilju većeg broja investicija – naveo je gradski menadžer.
On je dodao da su u prošlosti gradovi iz unutrašnjosti bili mnogo brži u privlačenju investicija od Beograda. Nije bilo nijedne investicije u Sopotu, Mladenovcu ili Lazarevcu, ali kada su napravljene industrijske zone, SIEPA i ostale državne institucije koje dolaze u kontakt sa investitorima upoznate su sa kapacitetima gradskih opština.
– Sada sve to imamo u Beogradu i u naredne dve godine moramo da imamo najmanje jednu investiciju u svakoj prigradskoj opštini kako bi smo stvarali nova radna mesta – podvukao je Vesić.
RAZVOJ BEOGRADA: U planu su novi tuneli, mostovi i garaže, a evo kakav je PLAN ZA METRO!
Gradski menadžer kaže da je proširenje pešačkih zona i izmena saobraćajnih prioriteta uveliko u toku. Jedna od novina biće javni bickli.
– U Beogradu će uskoro građani biti u mogućnosti da koriste javne bicikle. Zaista se trudimo da imamo što više biciklističkih staza. Na jednoj od prethodnih sednica Skupštine grada doneli smo odluku o postavljanju stanica sa javnim biciklima. Donete su i odluke gde će biti postavljene, završavamo pripreme da se raspiše javno-privatno partnerstvo i nadam se da ćemo u narednih nekoliko meseci biti spremni za potpisivanje.
– Kada nađemo partnera, dobićemo mogućnost da građanima obezbedimo bicikle koje će moći da koriste i nakon što se prevezu na željenu lokaciju vrate u stanicu. To je nešto što postoji u svim većim evropskim gradovima, a ima veze naravno sa širenjem pešačkih zona. Čitav deo grada između Zelenog venca i Zmaj Jovine ulice će biti pešačka zona. Već sledeće nedelje kreću radovi koji će Obilićev venac pretvoriti u pešačku zonu. U toku ove godine su urađeni Ulica Vuka Karadžića, Cara Lazara i Zmaj Jovina i samim povećanjem površine pešačkih zona doći će i do veće potrebe za vožnjom bicikla – ističe Vesić.
Kada je u pitanju problem sa održavanjem liftova u zgradama, Vesić ističe da su liftovi vlasništvo vlasnika stanova, a ne Grada Beograda.
– O liftovima u beogradskim zgradama brine Gradsko stambeno ili firme koje angažuju skupštine stanara. Mi pokušavamo da omogoćimo građanima da zajedno uđemo u rešavanje problema sa liftovima. Gradsko stambeno će od oktobra pokrenuti novu akciju uređenja liftova, putem ugovora koje će Skupštine stanara moći da sklope sa Gradskim stambenim. Po tom ugovoru će građani moći da počnu sa kupovinom liftova i to na period otplate od pet godina. Veoma aktivno radimo nadležnim ministarstvom na izmeni Zakona o stanovanju i time ćemo rešiti generalno probleme liftova i fasada, jer ćemo sa stanarima rešavati ta goruća pitanja – poručio je Vesić.