ВЕСИЋ: Затекли смо 4, а сада имамо 55 градилишта у Београду
Градски менаџер Београда Горан Весић поносан је на интензитет радова у српској представници који су се значајно повећали последњих година.
– До 2014. године практично, изузев неколико државних инвестиција попут насеља Степа Степановић, нисмо имали ниједно градилиште у Београду. Ако желите да видите како се један град или земља развија, довољно је да пребројите кранове. У последње две и по године смо учинили заиста велики напор да покренемо точак инвестиција – рекао је градски менаџер Горан Весић гостујући на телевизији Студио Б.
БЕОГРАД БЛОКИРАН ЗБОГ ГЕЈ ПАРАДЕ: Затворен саобраћај од Славије до Трга Републике!
– У тренутку када је ова власт добила поверење грађана 2014. године, Град Београд је имао три отворена градилишта и једно које је било у спору. Данас имамо 55 отворених градилишта и шест на којима је посао недавно завршен. У питању су градилишта које је градио Град, а вредност комплетних радова је око 2.900.000.000 динара, а иначе је предвиђена вредност била за око милијарду динара више, тачније уштеда коју смо остварили износи 1.072.000.000 динара, који су сада пренети на друге пројекте – истакао је Весић.
Према његовим речима, у наредних недељу или две очекује се да почне рушење зграде савезног МУП-а, где је превиђена изградња пословно-тржног центра и стамбеног комплекса.
ПАЖЊА! Данас избегавајте ОВЕ делове града! ГСП вози НОВИМ трасама!
– Ради се на Обилићевом венцу, у Далматинској улици, гради се нова зграда Аирпорт Ситија, гради се у Вишњичкој Бањи, а да не причамо о Београду на води где увелико ничу зграде. Сви ти кранови које можете да видите значе посао за грађане, то је посао за грађевинску индустрију и данас нема грађевинске фирме у Београду која није упослена. На нашим тендерима у Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу Београда побеђују и фирме из унутрашњости, што је веома важно јер Београд мора да развија и остатак Србије. Друга важна ствар је упошљавање пратеће грађевинске индустрије, а трећа је наравно што ће у свим новоизграђеним објектима бити оторена нова радна места. Београд је у последње две године, када је градња и инвестирање у сам град у питању, пример како би један град требало да се развија.
– Град Београд је први пут добио своје индустријске зоне, формирали смо предузеће „Индустријска зона“ које помаже инвеститоре по питању добијања информација, али и земље и инфраструктуре под повољнијим условима, све наравно у циљу већег броја инвестиција – навео је градски менаџер.
Он је додао да су у прошлости градови из унутрашњости били много бржи у привлачењу инвестиција од Београда. Није било ниједне инвестиције у Сопоту, Младеновцу или Лазаревцу, али када су направљене индустријске зоне, СИЕПА и остале државне институције које долазе у контакт са инвеститорима упознате су са капацитетима градских општина.
– Сада све то имамо у Београду и у наредне две године морамо да имамо најмање једну инвестицију у свакој приградској општини како би смо стварали нова радна места – подвукао је Весић.
РАЗВОЈ БЕОГРАДА: У плану су нови тунели, мостови и гараже, а ево какав је ПЛАН ЗА МЕТРО!
Градски менаџер каже да је проширење пешачких зона и измена саобраћајних приоритета увелико у току. Једна од новина биће јавни бицкли.
– У Београду ће ускоро грађани бити у могућности да користе јавне бицикле. Заиста се трудимо да имамо што више бициклистичких стаза. На једној од претходних седница Скупштине града донели смо одлуку о постављању станица са јавним бициклима. Донете су и одлуке где ће бити постављене, завршавамо припреме да се распише јавно-приватно партнерство и надам се да ћемо у наредних неколико месеци бити спремни за потписивање.
– Када нађемо партнера, добићемо могућност да грађанима обезбедимо бицикле које ће моћи да користе и након што се превезу на жељену локацију врате у станицу. То је нешто што постоји у свим већим европским градовима, а има везе наравно са ширењем пешачких зона. Читав део града између Зеленог венца и Змај Јовине улице ће бити пешачка зона. Већ следеће недеље крећу радови који ће Обилићев венац претворити у пешачку зону. У току ове године су урађени Улица Вука Караџића, Цара Лазара и Змај Јовина и самим повећањем површине пешачких зона доћи ће и до веће потребе за вожњом бицикла – истиче Весић.
Када је у питању проблем са одржавањем лифтова у зградама, Весић истиче да су лифтови власништво власника станова, а не Града Београда.
– О лифтовима у београдским зградама брине Градско стамбено или фирме које ангажују скупштине станара. Ми покушавамо да омогоћимо грађанима да заједно уђемо у решавање проблема са лифтовима. Градско стамбено ће од октобра покренути нову акцију уређења лифтова, путем уговора које ће Скупштине станара моћи да склопе са Градским стамбеним. По том уговору ће грађани моћи да почну са куповином лифтова и то на период отплате од пет година. Веома активно радимо надлежним министарством на измени Закона о становању и тиме ћемо решити генерално проблеме лифтова и фасада, јер ћемо са станарима решавати та горућа питања – поручио је Весић.