OGLASIO SE GRADONAČALNIK PIROTA: "Amonijak i dalje curi iz cisterne u Pirotu, u vozilu bilo 900 tona"
Nastavlja se teskoba Pirota
Iz cisterne koja je u nedelju iskliznula na pruzi Niš – Dimitrovgrad između Pirota i Bele Palanke amonijak i dalje curi ali prema rečima nadležnih, građani nisu ugroženi. Gradonačelnik Pirota Vladan Vasić, komandant štaba za vanredne situacije jutros je za RTS kazao da će vanredna situacija ostati na snazi sve dok se cisterne ne uklone sa pruge ali da je moguće da već sutra đaci krenu u školu te da preduzeća počnu da rade jer su svi parametri zagađenja amonijakom u padu.
NALOG MINISTRA VESIĆA: Preusmeravanje kamionskog saobraćaja kod Pirota
BATUT OBJAVIO REZULTATE: Evo da li je voda u PIROTU tehnički ispravna
MINISTAR GAŠIĆ U PIROTU: Održana sednica Republičkog štaba za vanredne situacije, poznati naredni koraci (FOTO/VIDEO)
- Ima mesta optimizmu, juče popodne smo postavili još jednu mobilnu stanicu za merenje kvaliteta vazduha u industrijskoj zoni uz onu stacionarnu koju imamo u tehničkoj školi koja trenutno ne meri amonijak. Ova mobilna to čini pa građani mogu da prate koncentraciju amonijaka u vazduhu na sajtu pirot.kosava.net i rezultati su u beloj zoni, odnosno ispod graničnih vrednosti. Od sinoć imamo rezultate Zavoda za javno zdravlje merenja kvaliteta vode Nišave, imamo veliki pad amonijaka pre svega kod Bele Palanke sa nekih 2.02 na 0.52 miligrama po litru, to je veliko smanjenje. Očekujemo da će danas na štabu, ukoliko budu ovakve optimističke prognoze, već od sutra ukinemo preporuku da škole ne rade te da radne organizacije počnu sa radom. Bićemo na vezi sa Sektorom za vanredne situacije, u trenutku kada budu počeli da sklanjaju prernute cisterne, ponovo ćemo blokirati autoput i obavestiti radne organizacije da pojačaju pažnju ili čak da prekinu rad – kazao je za RTS Vasić.
Istakao je da će vanredna situacija ostati na snazi dok se ne skloni sav tovar ali da ne zna kada će se to dogoditi.
- To je na radnoj ekipi kojom koordinira Ministarstvo saobraćaja sa Železnicama Srbije i sa ljudima iz Eliksira, oniimaju najviše iskustva uklanjanja cisterni sa tim tovarom. Amonijak i dalje curi ali u mnogo manjoj količini, mnogo sporije, zato su rezultati vode i vazduha bolji. Ljudi iz Eliksira su rekli i nama i Sektoru za vanredne situacije da je najbolje i najbezbednije da tako ostane jer ne mogu da izvrše zaptivanje. Ono što je veoma važno je da od juče ujutro nema novih pacijenata u bolnici sa simptomima trovanja, te da će svi koji su na lečenju do Nove godine biti pušteni kući – zaključio je Vasić.
Goran Nikolić iz Sektora za vanredne situacije gostujući na RTS potvrdio je da se pre uklanjanja cisterni čeka da amoijak iscuri.
- Naši ljudi će dežurati na licu mesta, saniranje posledica nesreće se očekuje nakon desetak dana, dok se cisterne ne uklone sa mesta gde se nalaze, moraju se maksimalne mere preduzeti prilikom njihovog uklanjanja jer ne znamo u kakvom su stanju. Mogu da kažem da je zahvaljujući blagovremenoj intervenciji izbegnuta katastrofa koja je mogla da se desi, sinhronizovanom akcijom vatrogasaca spasilaca i policije izbegnut je takav scenario. Ljudi koji su udisali taj amonijak zadobili su lakše povrede, nažalost jedan čovek je preminuo ali će obdukcija pokazati uzrok smrti, policija ga je prevezla do bolnice u svesnom stanju, bio je srčani bolesnik – rekao je Nikolić.
Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture Železnica Srbije objasnio je da je u cisterni koja je iskliznula sa pruge bilo 45 tona amonijaka.
- U kompoziciji je bilo 20 cisterni sa oko 900 tona amonijaka. Šta se desilo, tek će se utvrditi, u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva napravljen je dinamički plan otklanjanja posledica iskliznuća, to će se odvijati do prve nedelje januara. Predstoji nam uklanjanje svih cisterni i onih koje su iskliznule i onih koje nisu a zatim popravka pruge. Infrastrukture Železnice Srbije i Srbija Kargo formirale su zajedničku komisiju, počelo se sa prikupljanjem izjava svedoka i dokaza sa terena, nastojaćemo da iz tog železničkog ugla dođemo do pravih zaključaka. Komisija će utvrditi da li je sve ispoštovano u ovom konkretnom slučaju, postoje propisi koji se moraju primenjivati posebno kod transporta opasnih materija. U prilog da se to poštuje je podatak da na dnevnom nivou imamo oko 15 teretnih kompozicija sa prevozom opasnih materija na srpskim prugama. Do nesreće je na pruzi između Niša i Dimitrovgrada mesečno saobraćalo između 350 i 400 vozova, četrdesetak je prevozilo opasne materije, sve je funkcionisalo. Pruga jeste stara ali zato su naložene lagane vožnje, konkretno na ovoj deonici gde je došlo do isliknuća to je 30 kilometara na sat, na ostatku pruge do Niša ta brzina se kreće između 30 i 50 km na sat. Konačno posle više decenija najava, sredinom sledeće godine očekuje se početak radova na modernizaciji elektrifikaciji ove deonice – rekao je Stanisavljević.
On je izrazio žaljenje i saučešće porodicama zbog nesreće koja se dogodila i najavio da će delegacija Infrastruktura Železnica Srbije sutra obići povređene.