ОГЛАСИО СЕ ГРАДОНАЧАЛНИК ПИРОТА: "Амонијак и даље цури из цистерне у Пироту, у возилу било 900 тона"
Наставља се тескоба Пирота
Из цистерне која је у недељу исклизнула на прузи Ниш – Димитровград између Пирота и Беле Паланке амонијак и даље цури али према речима надлежних, грађани нису угрожени. Градоначелник Пирота Владан Васић, командант штаба за ванредне ситуације јутрос је за РТС казао да ће ванредна ситуација остати на снази све док се цистерне не уклоне са пруге али да је могуће да већ сутра ђаци крену у школу те да предузећа почну да раде јер су сви параметри загађења амонијаком у паду.
НАЛОГ МИНИСТРА ВЕСИЋА: Преусмеравање камионског саобраћаја код Пирота
БАТУТ ОБЈАВИО РЕЗУЛТАТЕ: Ево да ли је вода у ПИРОТУ технички исправна
МИНИСТАР ГАШИЋ У ПИРОТУ: Одржана седница Републичког штаба за ванредне ситуације, познати наредни кораци (ФОТО/ВИДЕО)
- Има места оптимизму, јуче поподне смо поставили још једну мобилну станицу за мерење квалитета ваздуха у индустријској зони уз ону стационарну коју имамо у техничкој школи која тренутно не мери амонијак. Ова мобилна то чини па грађани могу да прате концентрацију амонијака у ваздуху на сајту pirot.kosava.net и резултати су у белој зони, односно испод граничних вредности. Од синоћ имамо резултате Завода за јавно здравље мерења квалитета воде Нишаве, имамо велики пад амонијака пре свега код Беле Паланке са неких 2.02 на 0.52 милиграма по литру, то је велико смањење. Очекујемо да ће данас на штабу, уколико буду овакве оптимистичке прогнозе, већ од сутра укинемо препоруку да школе не раде те да радне организације почну са радом. Бићемо на вези са Сектором за ванредне ситуације, у тренутку када буду почели да склањају прернуте цистерне, поново ћемо блокирати аутопут и обавестити радне организације да појачају пажњу или чак да прекину рад – казао је за РТС Васић.
Истакао је да ће ванредна ситуација остати на снази док се не склони сав товар али да не зна када ће се то догодити.
- То је на радној екипи којом координира Министарство саобраћаја са Железницама Србије и са људима из Еликсира, ониимају највише искуства уклањања цистерни са тим товаром. Амонијак и даље цури али у много мањој количини, много спорије, зато су резултати воде и ваздуха бољи. Људи из Еликсира су рекли и нама и Сектору за ванредне ситуације да је најбоље и најбезбедније да тако остане јер не могу да изврше заптивање. Оно што је веома важно је да од јуче ујутро нема нових пацијената у болници са симптомима тровања, те да ће сви који су на лечењу до Нове године бити пуштени кући – закључио је Васић.
Горан Николић из Сектора за ванредне ситуације гостујући на РТС потврдио је да се пре уклањања цистерни чека да амоијак исцури.
- Наши људи ће дежурати на лицу места, санирање последица несреће се очекује након десетак дана, док се цистерне не уклоне са места где се налазе, морају се максималне мере предузети приликом њиховог уклањања јер не знамо у каквом су стању. Могу да кажем да је захваљујући благовременој интервенцији избегнута катастрофа која је могла да се деси, синхронизованом акцијом ватрогасаца спасилаца и полиције избегнут је такав сценарио. Људи који су удисали тај амонијак задобили су лакше повреде, нажалост један човек је преминуо али ће обдукција показати узрок смрти, полиција га је превезла до болнице у свесном стању, био је срчани болесник – рекао је Николић.
Ненад Станисављевић из Инфраструктуре Железница Србије објаснио је да је у цистерни која је исклизнула са пруге било 45 тона амонијака.
- У композицији је било 20 цистерни са око 900 тона амонијака. Шта се десило, тек ће се утврдити, у сарадњи са Министарством грађевинарства направљен је динамички план отклањања последица исклизнућа, то ће се одвијати до прве недеље јануара. Предстоји нам уклањање свих цистерни и оних које су исклизнуле и оних које нису а затим поправка пруге. Инфраструктуре Железнице Србије и Србија Карго формирале су заједничку комисију, почело се са прикупљањем изјава сведока и доказа са терена, настојаћемо да из тог железничког угла дођемо до правих закључака. Комисија ће утврдити да ли је све испоштовано у овом конкретном случају, постоје прописи који се морају примењивати посебно код транспорта опасних материја. У прилог да се то поштује је податак да на дневном нивоу имамо око 15 теретних композиција са превозом опасних материја на српским пругама. До несреће је на прузи између Ниша и Димитровграда месечно саобраћало између 350 и 400 возова, четрдесетак је превозило опасне материје, све је функционисало. Пруга јесте стара али зато су наложене лагане вожње, конкретно на овој деоници где је дошло до исликнућа то је 30 километара на сат, на остатку пруге до Ниша та брзина се креће између 30 и 50 км на сат. Коначно после више деценија најава, средином следеће године очекује се почетак радова на модернизацији електрификацији ове деонице – рекао је Станисављевић.
Он је изразио жаљење и саучешће породицама због несреће која се догодила и најавио да ће делегација Инфраструктура Железница Србије сутра обићи повређене.