ČEMU UČIMO NAŠU DECU? Majka nastradale devojčice u "Ribnikaru" otvorila Pandorinu kutiju - ovo MORAMO da uradimo
Majka jedne od nastradalih učenica u "Ribnikaru" otvorila je teme koje su pokrenule dijalog u društvu.
- Dobro je što je najavljeno povećanje broja pedagoga i psihologa u školama, ali oni ne treba da sede, šetaju i piju kafu, već da kvalitetno rade s decom i uče ih empatiji i lepom ponašanju - kažu stručnjaci.
M. N., majka devojčice nastradale u školi na Vračaru, u emotivnoj ispovesti iznela je nekoliko predloga o mogućim promenama u školskom sistemu. Time je otvorila teme koje su pokrenule važan dijalog u društvu.
Podsetimo, ona je, između ostalog, poručila da pritisak na decu zbog ocena mora odmah da prestane, kao i da decu treba učiti empatiji i drugim vrednostima. Ona je predložila i da se na mestu "Ribnikara" napravi memorijalni centar i/ili centar za edukaciju i podršku, koju deca često ne mogu da dobiju u školi.
PRAVA ISTINA O FOTKAMA MALOLETNOG UBICE IZ RIBNIKARA: Pojavile se slike dečaka iz mentalne ustanove, a zapravo se radi o NJEMU
NOVI JEZIVI DETALJI MASAKRA U BEOGRADSKOJ ŠKOLI: Majka jedne od žrtava ispričala šta se dešavalo tokom krvavog pira
"OVO JE KRVAVA BAJKA 21. VEKA" Reči majke nastradale devojčice u "Ribnikaru" potresle Srbiju: Trudim se da joj čujem glas...
Stručnjaci sa kojima je Kurir razgovarao smatraju da su određene promene neophodne, naročito u pravcu toga da se deca u osnovnoj školi uče empatiji i ljudskim vrednostima, kao i da im se obezbedi pristupačnija psihološka podrška, što je država već najavila.
Povratak je greška
Predsednica Unije sindikata prosvetnih radnika Jasna Janković smatra da zgrada škole "Ribnikar" više ne treba da bude ona u koju će ići đaci, kao i da je greška to što su deca sedam dana nakon tragedije vraćena u školu.
- Mi iz ovoga moramo da izvučemo ozbiljne zaključke i da počnemo sa ozbiljnim promenama obrazovanja. Mi koji radimo u prosveti godinama već upozoravamo na nasilje i na to da su samo ocene važne, da ima malo psihologa i pedagoga i da je status prosvetnih radnika sve gori, ali niko nas ne sluša. Radi se i o nastavnicima koji rade sa više od 30 dece u odeljenju - mora se smanjiti broj dece u odeljenjima kako bi se moglo raditi kvalitetno - rekla je Jankovićeva.
Neophodna reforma
Predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić saglasan je s tim da je neophodna reforma osnovnog obrazovanja.
- Prvo treba pojačati ulogu razrednog starešine, treba povećati broj pedagoga i psihologa i ubaciti i socijalnog radnika u škole, ali oni ne treba da sede, šetaju i piju kafu po školi, već treba da rade. Da iznesu konkretne predloge za rad sa svakim odeljenjem, ali i za svakog učenika pojedinačno, posebno za one koji se teže prilagođavaju učenju - kaže Antić i dodaje:
- Psiholog treba da radi psihoanalizu svake ličnosti. Isto tako, jednom mesečno da pričaju na času sa decom o empatiji, bontonu, lepom ponašanju, nasilju, da imaju edukativne razgovore o štetnosti droge i alkohola.
Biljana Grbović: Deca nisu naviknuta na neprijatnosti
Savetnica za roditeljstvo Biljana Grbović rekla je da danas deca nisu opterećena, već rasterećena od životnih neprijatnosti:
- Deca nisu naviknuta na neprijatne situacije. Sistem vrednosti je centralna tema, nedavno se dosta pričalo o značaju nekih predmeta. Ispada da su glavni predmeti matematika, engleski i eventualno računari. Ne negujemo vrednosti koje predstavljaju dobrotu, kulturu, plemenitost, nemamo ideale. Deca su usmerena da grabe za sebe, da se ističu, i to je uzrok nečega što je preterana ambicija, a to je u stvari nedostatak balansa u životu.
Govoreći o pritisku zbog ocena, Antić kaže da se tu postiže lažni moral:
- Ponajviše su roditelji ti koji traže petice, ovo su sve lažne ocene. Decu treba učiti drugim vrednostima, i u školi i kod kuće!
Memorijalni centar
Komentarišući predloge Sofijine majke, član Veća za obrazovanje GO Vračar Dragi Lukić je istakao da već dve godine postoji građevinska dozvola da se sredi škola "Vladislav Ribnikar".
- Jeste to krvava bajka, tugujemo već dve nedelje i gledamo šta da radimo. Školska godina treba da se završi. U "Ribnikar" je došlo dosta stručnjaka. Svi smo zatečeni, taj mali nam je tog 3. maja poremetio državu, sistem vrednosti. Ja bih da se napravi spomen-soba i memorijalni centar, ali nemamo prostornih kapaciteta za nove škole na Vračaru. Moglo bi se nekako rešiti da to bude i mesto za ekskurzije, da decu učimo vrednostima i šta se tu desilo - rekao je Lukić i dodao da Ministarstvo prosvete sprema zakonodavnu izmenu koja se tiče nasilja.
Sve vesti o nezapamćenoj tragediji u OŠ "Vladislav Ribnikar" pročitajte OVDE.