ЧЕМУ УЧИМО НАШУ ДЕЦУ? Мајка настрадале девојчице у "Рибникару" отворила Пандорину кутију - ово МОРАМО да урадимо
Мајка једне од настрадалих ученица у "Рибникару" отворила је теме које су покренуле дијалог у друштву.
- Добро је што је најављено повећање броја педагога и психолога у школама, али они не треба да седе, шетају и пију кафу, већ да квалитетно раде с децом и уче их емпатији и лепом понашању - кажу стручњаци.
М. Н., мајка девојчице настрадале у школи на Врачару, у емотивној исповести изнела је неколико предлога о могућим променама у школском систему. Тиме је отворила теме које су покренуле важан дијалог у друштву.
Подсетимо, она је, између осталог, поручила да притисак на децу због оцена мора одмах да престане, као и да децу треба учити емпатији и другим вредностима. Она је предложила и да се на месту "Рибникара" направи меморијални центар и/или центар за едукацију и подршку, коју деца често не могу да добију у школи.
ПРАВА ИСТИНА О ФОТКАМА МАЛОЛЕТНОГ УБИЦЕ ИЗ РИБНИКАРА: Појавиле се слике дечака из менталне установе, а заправо се ради о ЊЕМУ
НОВИ ЈЕЗИВИ ДЕТАЉИ МАСАКРА У БЕОГРАДСКОЈ ШКОЛИ: Мајка једне од жртава испричала шта се дешавало током крвавог пира
"ОВО ЈЕ КРВАВА БАЈКА 21. ВЕКА" Речи мајке настрадале девојчице у "Рибникару" потресле Србију: Трудим се да јој чујем глас...
Стручњаци са којима је Курир разговарао сматрају да су одређене промене неопходне, нарочито у правцу тога да се деца у основној школи уче емпатији и људским вредностима, као и да им се обезбеди приступачнија психолошка подршка, што је држава већ најавила.
Повратак је грешка
Председница Уније синдиката просветних радника Јасна Јанковић сматра да зграда школе "Рибникар" више не треба да буде она у коју ће ићи ђаци, као и да је грешка то што су деца седам дана након трагедије враћена у школу.
- Ми из овога морамо да извучемо озбиљне закључке и да почнемо са озбиљним променама образовања. Ми који радимо у просвети годинама већ упозоравамо на насиље и на то да су само оцене важне, да има мало психолога и педагога и да је статус просветних радника све гори, али нико нас не слуша. Ради се и о наставницима који раде са више од 30 деце у одељењу - мора се смањити број деце у одељењима како би се могло радити квалитетно - рекла је Јанковићева.
Неопходна реформа
Председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић сагласан је с тим да је неопходна реформа основног образовања.
- Прво треба појачати улогу разредног старешине, треба повећати број педагога и психолога и убацити и социјалног радника у школе, али они не треба да седе, шетају и пију кафу по школи, већ треба да раде. Да изнесу конкретне предлоге за рад са сваким одељењем, али и за сваког ученика појединачно, посебно за оне који се теже прилагођавају учењу - каже Антић и додаје:
- Психолог треба да ради психоанализу сваке личности. Исто тако, једном месечно да причају на часу са децом о емпатији, бонтону, лепом понашању, насиљу, да имају едукативне разговоре о штетности дроге и алкохола.
Биљана Грбовић: Деца нису навикнута на непријатности
Саветница за родитељство Биљана Грбовић рекла је да данас деца нису оптерећена, већ растерећена од животних непријатности:
- Деца нису навикнута на непријатне ситуације. Систем вредности је централна тема, недавно се доста причало о значају неких предмета. Испада да су главни предмети математика, енглески и евентуално рачунари. Не негујемо вредности које представљају доброту, културу, племенитост, немамо идеале. Деца су усмерена да грабе за себе, да се истичу, и то је узрок нечега што је претерана амбиција, а то је у ствари недостатак баланса у животу.
Говорећи о притиску због оцена, Антић каже да се ту постиже лажни морал:
- Понајвише су родитељи ти који траже петице, ово су све лажне оцене. Децу треба учити другим вредностима, и у школи и код куће!
Меморијални центар
Коментаришући предлоге Софијине мајке, члан Већа за образовање ГО Врачар Драги Лукић је истакао да већ две године постоји грађевинска дозвола да се среди школа "Владислав Рибникар".
- Јесте то крвава бајка, тугујемо већ две недеље и гледамо шта да радимо. Школска година треба да се заврши. У "Рибникар" је дошло доста стручњака. Сви смо затечени, тај мали нам је тог 3. маја пореметио државу, систем вредности. Ја бих да се направи спомен-соба и меморијални центар, али немамо просторних капацитета за нове школе на Врачару. Могло би се некако решити да то буде и место за екскурзије, да децу учимо вредностима и шта се ту десило - рекао је Лукић и додао да Министарство просвете спрема законодавну измену која се тиче насиља.
Све вести о незапамћеној трагедији у ОШ "Владислав Рибникар" прочитајте ОВДЕ.