NAROD KRNJEVA ZAHTEVA: Hoćemo ponovno otvaranje izlaza na autoput Beograd - Niš
Pismo je potpisima podržalo 420 meštana Krnjeva, susednih sela Miloševac i Veliko Orašje ali i iz susedne opštine Smederevska Palanka.
Meštani Krnjeva kod Velike Plane zahtevaju da se u njihovom selu, koje ima više od tri hiljade stanovnika, ponovo otvori ulazno-izlazna petlja na auto-put između Beograda i Niša, koji je njihovo selo podelio na dva dela.
SJAJNA VEST ZA SVE RODITELJE U SRBIJI: Vrtići besplatni za sve od 1. septembra
JEZIVO! MATEJ PREDVIDEO SVOJU SUDBINU? Istraživao nestanke i praćenje pre nego što je i sam nestao
PRONAĐENI IZGUBLJENI PLANINARI: Vatrogasci spasili dve osobe u Pirotu
Sve je počelo 6. avgusta prošle godine, kada se predsednik Saveta Mesne zajednice Krnjevo Cvetko Stojanović pismom obratio predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, tadašnjem potpredsedniku Vlade Srbije Zorani Mihajlović i generalnom direktoru Puteva Srbije Zoranu Drobnjaku.
Pismo je potpisima podržalo 420 meštana Krnjeva, susednih sela Miloševac i Veliko Orašje ali i iz susedne opštine Smederevska Palanka.
U njemu se podseća da su u Krnjevu već postojali ulaz na auto-put i izlaz sa istog, koji su zadnji put korišćeni u vreme agresije fašističke alijanse NATO na Srbiju 1999. godine.
-Krnjevo je sve važniji privredni centar, ne samo Velike Plane, već i cele zemlje, jer u njemu sedište imaju neke od prestižnih srpskih kompanija: najveća srpska trgovina „DIS“, kompanije „Cmana“, „Medino“ i „Vinarija Radovanović“ a u Krnjevu se nalaze i farma pilića kompanije „Cmana“, savremena hladnjača od 900 tona, za otkup poljoprivrednih proizvoda i izvoz, motel Krnjevo i dr. Izgradnja petlje bi znatno olakšala njihovo poslovanje i značajno pospešila rast privrede ne samo u Krnjevu i Smederevskoj Palanci, već u ovom delu Srbije – piše u pismu.
Kao još važniji argument za otvaranje petlje, navodi se činjenica da Smederevska Palanka, koja je od Krnjeva udaljena desetak kilometara, sa svojih 50.000 stanovnika, nema direktan izlaz na auto-put.
Najbliži put od Palanke do Koridora 10 vodi upravo preko Krnjeva. Između Palanke i Krnjeva već postoji saobraćajnica, koja je izgrađena pre više decenija. Tako da ne bi bila potrebna izgradnja nove saobraćajnice, rešavanje komplikovanih imovinsko-pravnih poslova i izdvajanje ogromnih sredstava za otkup zemljišta.
- Vlada Srbije je u kalendar svojih planova već uvrstila potpunu rekonstrukciju puta od Palanke do Krnjeva. Potpredsednik Vlade i ministar građevinarstva i saobraćaja Zorana Mihajlović je 19. marta 2019. godine u Smederevskoj Palanci organizovala sastanak, kojem su prisustvovali njeni najbliži saradnici iz ministarstva, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak i predsednici Grada Smedereva, opštine Velika Plana i opštine Smederevska Palanka. Na tom sastanku je donet Zaključak da će „tokom 2019. godine biti izvedeni radovi na rehabilitaciji državnog puta 147 između Smederevske Palanke i Velike Plane u dužini od 12,5 kilometara i državnog puta broj 354 deonica Krnjevo-Smederevska Palanka u dužini od 10-12 kilometara.
U pismu se dalje naglašava da je prvi deo zaključka realizovan, odnosno da je put između Plane i Palanke potpuno rekonstruisan, da još nije došlo do realizacije drugog dela Zaključka ali da je u međuvremenu iz Vlade Srbije i Puteva Srbije više puta potvrđeno da je rekonstrukcija puta između Palanke i Krnjeva prioritet.
U međuvremenu, dogodila se epidemija korone, pojavili su se novi prioriteti, međutim, kao saznajemo iz pouzdanih izvora, put između Savanovca i Palanke, preko Krnjeva biće obnovljen ove godine.
Meštani Krnjeva smatraju da je to prava prilika da se "o istom trošku" izgradi i nova petlja.
U Putevima Srbije ističu da je, zbog bezbednosti saobraćaja, poželjno da rastojanje između dve petlje na auto-putu bude više od deset kilometara a da od Krnjeva do petlje u Velikoj Plani nema toliko.
I da se upravo iz tih razloga odustalo od izgradnje petlje Lozovik. Iako je njena izgradnja bila predviđena Prostornim planom Republike Srbije, Prostornim planom Koriodora 10 i prostornim planom opštine Velika Plana. Nije pomoglo ni to što je bio urađen čak i Plan detaljne regulacije a Vlada Srbije odobrila sredstva za izradu projekta.
Krnjevci odgovaraju da su petlja za Požarevac i petlja za Smederevo jedna od druge udaljene manje od jednog kilometra, a da se blizu njih, na udaljenosti manjoj od deset kilometara, nalazi i petlja Kolari. Kao argument navode i malu udaljenost između saobraćajnih petlji Velika Plana, Markovac i Lapovo.
Ubrzo nakon obraćanja Saveta MZ Krnjevo predsedniku Republike na Fejsbuku je formirana grupa „Petlja Krnjevo“. Grupa ima dve hiljade i stotinu članova koji se, razumljivo, izjašnjavaju za ponovno dobijanje neposrednog izlaza na auto-put, kako bi se izbeglo putovanje Carigradskim drumom, do petlje Velika Plana, na jugu ili do petlje Požarevac, na severu.
U međuvremenu, u akciju se uključilo i udruženje građana Vinski putevi Srbije iz Novog Beograda, koje ne samo što je podržalo zahtev Saveta MZ za izgradnju saobraćajne petlje koji je upućen predsedniku države već je praktično inicijativu za izgradnju petlje preuzelo od Mesne zajednice.
Upravo to je zasmetalo mnogim Krnjevcima, jer smatraju da je apsurdno da glavnu reč u rešavanju jednog tako kapitalnog infrastrukturnog projekta u njihovom selu ne vode njihovi predstavnici, koje su oni birali i koji su pokrenuli inicijativu za izgradnju petlje, već – udruženje iz Beograda.
Predsednik Vinskih puteva Srbije Zoran Rapajić obratio se zvanično, na memorandumu i sa pečatom udruženja, opštinama Velika Plana i Smederevska Palanka sa zahtevom da podrže ovu inicijativu.
- Podnosilac zahteva se očigledno slabo razume u nadležnosti. On zahteva da "nadležni organ Skupštine opštine Velika Plana odobri otvaranje petlje" a to pitanje je u isključivoj nadležnosti Vlade Srbije i Puteva Srbije. Ne postoji opštinski funkcioner u Plani i Palanci koji nije za otvaranje petlje i u Lozoviku i u Krnjevu, ali stvar nije ni malo jednostavna, kako neko hoće da to predstavi. Postoji procedura koja mora da se ispoštuje. Prvo moraju da se urade studija opravdanosti i studija izvodljivosti. Ako ti dokumenti daju pozitivno mišljenje, sledeći korak jesu izmene Prostornog plana Republike Srbije, na koje saglasnost daje Skupština Srbije i Prostornog plana posebne namene Koridora 10 - kaže sagovornik iz Opštinske uprave u Velikoj Plani, koji je zamolio da mu ne navodimo ime.