GRAĐANIMA PODRŠKA BILA POTREBNIJA: Direktorka "Laze Lazarevića" otkrila šta građani pitaju za vreme pandemije
U toku pandemije povećao se broj poziva upućenih klinici "Dr Laza Lazarević".
Na telefonskoj liniji za psihosocijalnu podršku tokom pandemije, na klinici "Dr Laza Lazarević" do sada su imali više od 11.000 poziva sa teritorije cele Srbije.
"PRIMETILA SE RAZLIKA U PONAŠANJU" Drug otkrio kako je Dragan (15) proveo svoje poslednje dane u školi
SRBIJA DODELJUJE PRIZNANJA NAJVEĆIM HEROJIMA: Nagrade za 20 građana koji su svojom humanošću ulepšali godinu
SRBIJA I DALJE NA VISOKOM DRUGOM MESTU: Broj vakcinisanih protiv kovida premašio pola miliona
Direktorka Ivana Stašević Karličić je navela da su u pitanju bili češće pozivi žena nego muškaraca kao i da su se javljali oni koji nisu bolesni već se teško nose sa sveprisutnim osećajem neizvesnosti i straha koji prati pandemiju.
- Mnogo toga smo uspeli da rešimo kratkim psihoterapijskim intervencijama. Uvideli smo značaj "tele-medicine" i videlo se i da na alternativne načine možemo da pomognemo ljudima - kazala je Stašević Karličić.
Prema njenim rečima, posle godinu dana borbe sa kovidom opšta je ocena da mentalno zdravlje jeste ugroženo.
- Na početku smo imali prisutnu anksioznost, poremećaj sna i razdražljivost dok se sada većina stanovništva adaptirala. U prethodnom jednogodišnjem periodu imali smo oko 15.000 pregleda, nešto više nego pre - navela je ona.
Nedavno je, kako kaže, otvorena linija isključivo za zdravstvene radnike.
- Još tokom aprila smo zajedno sa ministarstvom zdravlja uočili potrebu da zaštitimo mentalno zdravlje zdravstvenih radnika. Oni se na prvoj liniji fronta borbe protiv korone susreću sa velikim stresom, naročito jer je zdravstvena delatnost faktor rizika za razvijanje sindroma "burn-out" - rekla je Stašević Karličić i dodala da je do sada 50-ak kolega u takvom tretmanu podrške.
Kaže da oni nisu oboleli, samo su ljudi kojima je potrebna pomoć i podrška, kao i savet kako da "sebe bolje vode" kroz raznorazne stresogene situacije.