ГРАЂАНИМА ПОДРШКА БИЛА ПОТРЕБНИЈА: Директорка "Лазе Лазаревића" открила шта грађани питају за време пандемије
У току пандемије повећао се број позива упућених клиници "Др Лаза Лазаревић".
На телефонској линији за психосоцијалну подршку током пандемије, на клиници "Др Лаза Лазаревић" до сада су имали више од 11.000 позива са територије целе Србије.
"ПРИМЕТИЛА СЕ РАЗЛИКА У ПОНАШАЊУ" Друг открио како је Драган (15) провео своје последње дане у школи
СРБИЈА ДОДЕЉУЈЕ ПРИЗНАЊА НАЈВЕЋИМ ХЕРОЈИМА: Награде за 20 грађана који су својом хуманошћу улепшали годину
СРБИЈА И ДАЉЕ НА ВИСОКОМ ДРУГОМ МЕСТУ: Број вакцинисаних против ковида премашио пола милиона
Директорка Ивана Сташевић Карличић је навела да су у питању били чешће позиви жена него мушкараца као и да су се јављали они који нису болесни већ се тешко носе са свеприсутним осећајем неизвесности и страха који прати пандемију.
- Много тога смо успели да решимо кратким психотерапијским интервенцијама. Увидели смо значај "теле-медицине" и видело се и да на алтернативне начине можемо да помогнемо људима - казала је Сташевић Карличић.
Према њеним речима, после годину дана борбе са ковидом општа је оцена да ментално здравље јесте угрожено.
- На почетку смо имали присутну анксиозност, поремећај сна и раздражљивост док се сада већина становништва адаптирала. У претходном једногодишњем периоду имали смо око 15.000 прегледа, нешто више него пре - навела је она.
Недавно је, како каже, отворена линија искључиво за здравствене раднике.
- Још током априла смо заједно са министарством здравља уочили потребу да заштитимо ментално здравље здравствених радника. Они се на првој линији фронта борбе против короне сусрећу са великим стресом, нарочито јер је здравствена делатност фактор ризика за развијање синдрома "бурн-оут" - рекла је Сташевић Карличић и додала да је до сада 50-ак колега у таквом третману подршке.
Каже да они нису оболели, само су људи којима је потребна помоћ и подршка, као и савет како да "себе боље воде" кроз разноразне стресогене ситуације.