BEOGRAD JE DOBIO NOVI NAČIN NAPLATE KARATA: "Beograd plus" aplikacija - jednostavno plaćanje, sve ide brže i lakše
Gde je i šta predstavlja Beograd danas? Švajcarski arhitekta Le Korbizije je jednom prilikom izjavio: “Beograd je najružniji grad na svetu, na najlepšem mestu na svetu.”. Slažemo se sa delom o najlepšem mestu na svetu, a u okviru projekta “Beograd danas”, daćemo sve od sebe da demantujemo prvi segment Le Korbizijeove tvrdnje i istaknemo koliko je diverzitet, koji je obeležio bogatu istoriju našeg glavnog grada, važan i koliko se zapravo lepote krije u šarenilu stilova, epoha i kultura, koje su strujale gradom kroz njegovu hiljadugodišnju prošlost.
Posle skoro 13 godina, grad Beograd dobio je novi sistem naplate javnog gradskog prevoza.
Novi revidirani plan za javni prevoz donosi nekoliko promena u cenama i uslugama.
ŠABAČKI VAŠAR: Mala Gospoijina, luna park, buvlja pijaca, pečenje, muzika i garantovano dobar provod
ŠABAČKI NARODNI MUZEJ: Učitelj istorije, promoter umetnosti i čuvar kulturne baštine
ŠABAČKA CRKVA SVETIH APOSTOLA PETRA I PAVLA: Bogomolja, utočište i simbol stradanja srpskoga naroda
Prema novom sistemu, cena dnevne karte će biti 120 dinara, ali na predlog građana uvodi se i nova opcija - vremenska karta koja će koštati 50 dinara. Ova vremenska karta je skoro duplo jeftinija od prethodne opcije koja nije postojala u starom sistemu. Takođe, mesečne karte će biti snižene u odnosu na prethodne cene.
Sada će cena mesečne karte za zonu A biti 2.500 dinara, dok će za obe zone koštati 3.500 dinara.
Za radnike koji koriste mesečne karte za prevoz do posla, ova promena neće biti značajna.
Međutim, za one koji su ranije koristili deo novca od mesečne karte za pokrivanje troškova dolaska na posao automobilom, ova promena će značiti manji iznos novca u novčaniku za plaćanje goriva.Godišnje karte za zonu A ili B će sada koštati 25.000 dinara, dok će za obe zone građani morati izdvojiti 35.000 dinara.U prethodnom cenovniku, cene godišnjih karata su bile znatno više, od 36.025 dinara za zonu 1 i 2, pa sve do 54.890 dinara za zone 1, 2, 3 i 4.
Ove promene donose i neke beneficije za korisnike javnog prevoza.
Na primer, noćni prevoz će biti besplatan, dok se prethodno za noćni prevoz iz zone 1 plaćalo 150 dinara, a iz zone 2 210 dinara. Takođe, učenici srednjih škola do 19 godina i osobe starije od 65 godina neće morati plaćati gradski prevoz.
Aplikacija Beograd Plus
Uz novi sistem javnog prevoza, grad Beograd je lansirao i zvaničnu aplikaciju "Beograd plus".
Ova aplikacija omogućuje građanima da prate dolazak autobusa na stajalištu u realnom vremenu, da kupe kartu ili prijave nepravilnosti u radu javnog prevoza.
Napominje se da postoje i druge aplikacije sa sličnim imenom, ali samo "Beograd plus" sa grbom grada Beograda je zvanična aplikacija, dok ostale mogu biti nezvanične ili "lažne" aplikacije koje usmeravaju na SMS naplatu karata ili koriste druge podatke o prevozu, ali ne prikazuju dolazak autobusa u realnom vremenu.
Projekat je finansiran iz budžeta Grada Beograda. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.