KAKO ĆE ĐACI POPRAVLJATI OCENE I RADITI PISMENE ZADATKE: Odgovoreno na pitanja koja muče sve roditelje
Svi školski pismeni zadaci koji traju duže od 15 minuta radiće se u školi
Svi školski pismeni zadaci koji traju duže od 15 minuta radiće se u školi, uz poštovanje svih epidemiološkoh mera. Takođe, tokom nastave na daljinu, učenici koji su nezadovoljni ocenom moći će da odgovaraju kako bi je popravili, ali će to takođe moći da obave u svojim učionicama.
SVAKA DRUGA ŽENA OBOLI OD OVE BOLESTI! Ovako ćete se rešiti simptoma
NOVI SIMPTOMI KORONE U SRBIJI? Dr Kon: Možda je utisak da je došlo do promene, ali taj utisak je varljiv
KADA ĆE PASTI BROJ OBOLELIH U SRBIJI? Dr Kon razrešio dilemu i poslao važnu poruku građanima
Ovo su detalji iz upustva koje je danas prosleđeno školama kako da organizuju nastavu na daljinu i kako da ocenjuju đake.
Ovo je detaljno upustvo Ministarstva prosvete kada je reč o nastavi, ocenama, ali i obavezama profesora.
1. Dok traje nastava na daljinu potrebno je u kontinuitetu primenjivati različite tehnike za praćenje rezultata učenja (kvalitet i obim savladanosti programskih sadržaja u odnosu na očekivane ishode).
2. Posebnu pažnju treba posvetiti praćenju napredovanja učenika u skladu sa principima formativnog ocenjivanja. Кod svih metoda ocenjivanja treba insistirati na bitnim sadržajima to jest, na onim sadržajima koji su ključni za ostvarivanje ishoda obaveznog predmeta, izbornog programa i slobodne nastavne aktivnosti.
3. Ocene koje su učenici dobili u toku neposrednog obrazovno-vaspitnog rada od početka ove školske godine i podaci o napredovanju učenika i ocene koje će učenicima biti date u periodu do završetka prvog polugodišta omogućiće izvođenje zaključne ocene.
4. Nastavnik je autonoman u planiranju ocenjivanja i odlučuje o tome da li se pismeni zadaci, planirani u narednom periodu, mogu realizovati putem nastave na daljinu. Ako to nije moguće, ovaj čas se može realizovati i u drugom polugodištu, s tim da se vodi računa o ravnomernom rasporedu u odnosu na druge pismene i kontrolne zadatke.
5. Nastavnici mogu da iskoriste mogućnost da učenike ocene i na osnovu aktivnosti i njegovih rezultata rada, a naročito: izlaganja i predstavljanja (izrade i izlaganja prezentacija, izložbe radova i produkata, rezultata istraživanja, modela, crteža, postera, dizajnerskih rešenja i drugo), učešća u debati i diskusiji, pisanja eseja, domaćih zadataka, učešća u različitim oblicima grupnog rada, rada na projektima, zbirkama odabranih učenikovih produkata rada - portfolija, u skladu sa programom nastave i učenja, odnosno školskim programom.
6. Pri izvođenju zaključne ocene za kraj prvog polugodišta, potrebno je uzeti u obzir sve ocene, kako tokom nastave po izabranom modelu, tako i tokom nastave na daljinu. Zaključna ocena je javna i obrazložena. Ukoliko učenici smatraju da ima elemenata za veću zaključnu ocenu, mogu da izuzetno odgovaraju u školi, uz poštovanje svih epidemioloških mera.
7. Ukoliko učenik nema broj ocena potrebnih za utvrđivanje zaključne ocene, iz opravdanih razloga (bolest, izolacija i drugo) može da bude neocenjen. Ovom učeniku neće biti utvrđen opšti uspeh na kraju prvog polugodišta. U drugom polugodištu je potrebno posebno planirati dodatnu podršku za ovu kategoriju učenika.
8. Raspored pismenih zadataka i pismenih provera dužih od 15 minuta koje se upisuju u dnevnik, neophodno je revidirati, uskladiti sa kalendarom obrazovno-vaspitnog rada i objaviti za svako odeljenje na oglasnoj tabli škole i na zvaničnoj internet strani škole u najkraćem periodu (najkasnije do utorka 01.12.2020. godine).
9. Nastavnik je u obavezi da obavesti učenike o sadržajima programa nastave i učenja koji će se pismeno proveravati prema rasporedu najkasnije pet dana pre provere. Svi pismeni zadaci i pismene provere duže od 15 minuta realizuju se u školi uz poštovanje svih epidemiološkoh mera.
10. Ocenjivanje učenika na osnovu usmene provere postignuća izuzetno može da se obavlja neposredno u školi, ukoliko je učenik nezadovoljan predlogom zaključne ocene.