КАКО ЋЕ ЂАЦИ ПОПРАВЉАТИ ОЦЕНЕ И РАДИТИ ПИСМЕНЕ ЗАДАТКЕ: Одговорено на питања која муче све родитеље
Сви школски писмени задаци који трају дуже од 15 минута радиће се у школи
Сви школски писмени задаци који трају дуже од 15 минута радиће се у школи, уз поштовање свих епидемиолошкох мера. Такође, током наставе на даљину, ученици који су незадовољни оценом моћи ће да одговарају како би је поправили, али ће то такође моћи да обаве у својим учионицама.
СВАКА ДРУГА ЖЕНА ОБОЛИ ОД ОВЕ БОЛЕСТИ! Овако ћете се решити симптома
НОВИ СИМПТОМИ КОРОНЕ У СРБИЈИ? Др Кон: Можда је утисак да је дошло до промене, али тај утисак је варљив
КАДА ЋЕ ПАСТИ БРОЈ ОБОЛЕЛИХ У СРБИЈИ? Др Кон разрешио дилему и послао важну поруку грађанима
Ово су детаљи из упуства које је данас прослеђено школама како да организују наставу на даљину и како да оцењују ђаке.
Ово је детаљно упуство Министарства просвете када је реч о настави, оценама, али и обавезама професора.
1. Док траје настава на даљину потребно је у континуитету примењивати различите технике за праћење резултата учења (квалитет и обим савладаности програмских садржаја у односу на очекиване исходе).
2. Посебну пажњу треба посветити праћењу напредовања ученика у складу са принципима формативног оцењивања. Код свих метода оцењивања треба инсистирати на битним садржајима то јест, на оним садржајима који су кључни за остваривање исхода обавезног предмета, изборног програма и слободне наставне активности.
3. Оцене које су ученици добили у току непосредног образовно-васпитног рада од почетка ове школске године и подаци о напредовању ученика и оцене које ће ученицима бити дате у периоду до завршетка првог полугодишта омогућиће извођење закључне оцене.
4. Наставник је аутономан у планирању оцењивања и одлучује о томе да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу реализовати путем наставе на даљину. Ако то није могуће, овај час се може реализовати и у другом полугодишту, с тим да се води рачуна о равномерном распореду у односу на друге писмене и контролне задатке.
5. Наставници могу да искористе могућност да ученике оцене и на основу активности и његових резултата рада, а нарочито: излагања и представљања (израде и излагања презентација, изложбе радова и продуката, резултата истраживања, модела, цртежа, постера, дизајнерских решења и друго), учешћа у дебати и дискусији, писања есеја, домаћих задатака, учешћа у различитим облицима групног рада, рада на пројектима, збиркама одабраних ученикових продуката рада - портфолија, у складу са програмом наставе и учења, односно школским програмом.
6. При извођењу закључне оцене за крај првог полугодишта, потребно је узети у обзир све оцене, како током наставе по изабраном моделу, тако и током наставе на даљину. Закључна оцена је јавна и образложена. Уколико ученици сматрају да има елемената за већу закључну оцену, могу да изузетно одговарају у школи, уз поштовање свих епидемиолошких мера.
7. Уколико ученик нема број оцена потребних за утврђивање закључне оцене, из оправданих разлога (болест, изолација и друго) може да буде неоцењен. Овом ученику неће бити утврђен општи успех на крају првог полугодишта. У другом полугодишту је потребно посебно планирати додатну подршку за ову категорију ученика.
8. Распоред писмених задатака и писмених провера дужих од 15 минута које се уписују у дневник, неопходно је ревидирати, ускладити са календаром образовно-васпитног рада и објавити за свако одељење на огласној табли школе и на званичној интернет страни школе у најкраћем периоду (најкасније до уторка 01.12.2020. године).
9. Наставник је у обавези да обавести ученике о садржајима програма наставе и учења који ће се писмено проверавати према распореду најкасније пет дана пре провере. Сви писмени задаци и писмене провере дуже од 15 минута реализују се у школи уз поштовање свих епидемиолошкох мера.
10. Оцењивање ученика на основу усмене провере постигнућа изузетно може да се обавља непосредно у школи, уколико је ученик незадовољан предлогом закључне оцене.