KAKO NAVLAČE LJUDE DA POTROŠE VIŠE? Prodavci koriste razne trikove, jedan od njih je i "Grinov koncept"
Finansijski savetnik Dušan Uzelac objašnjava šta je "Grinov koncept" i kaže da prodavci koriste razne psihološke manipulacije kako bi se ljudi oraspoložili da potroše novac.
Šta znači i zbog čega postoji "Grinov koncept"? Ima veze sa finansijama. Napravljen je tako da mnogi i ne primećuju da je u pitanju pažljivo isplaniran sistem, a ne nasumično napravljen raspored proizvoda na policama u radnjama.
ŠTA ĆE SVE RADITI ZA PRAZNIKE: Detaljan spisak prodavnica, apoteka, pošta...
"Teško je objasniti deci, tinejdžerima, studentima": Dr Gojković najavio INSPEKCIJE za doček Nove godine
KULTURNA BAŠTINA U SRCU BEOGRADA: Vlada Srbije zaštitila područje uz Ulicu kneza Miloša!
Dušan Uzelac je u Jutarnjem programu rekao da građani mogu upravljati svojim finansijama, ali da se ne može upravljati marketingom i konceptima prodavaca, jer su oni sve veštiji i veštiji.
- Tako postoji čuveni Grinov koncept tržnih centara, gde vi danas imate tržne centre koji nemaju prozore, gde nemate mogućnost da vidite sat da dobijete procenu protoka vremena, potpuna je dezorjentisanost - objašnjava Uzelac.
Čak koriste i trikove raznih parfema ispred radnje, ukazao je Uzelac i istakao da su to sve psihološke manipulacije kako bi se ljudi oraspoložili da potroše novac.
Nisu samo tržni centri mesta sa pažljivo isplaniranim konceptom prodaje.
- U maloprodajnim radnjama često čim uđete u prodavnicu nailazite na voće i povrće. Baš zbog psihologije potrošača - navodi Uzelac.
Jedini način da ne potrošimo više nego što smo planirali je da napravimo spisak za kupovinu, ali i da ga se pridržavamo.
Uzelac smatra da se ne možemo braniti od spoljašnjih uticaja, ali da je najbitnije upravljati sobom i biti racionalna osoba koja zna kolika su primanja i troškovi.