КАКО НАВЛАЧЕ ЉУДЕ ДА ПОТРОШЕ ВИШЕ? Продавци користе разне трикове, један од њих је и "Гринов концепт"
Финансијски саветник Душан Узелац објашњава шта је "Гринов концепт" и каже да продавци користе разне психолошке манипулације како би се људи орасположили да потроше новац.
Шта значи и због чега постоји "Гринов концепт"? Има везе са финансијама. Направљен је тако да многи и не примећују да је у питању пажљиво испланиран систем, а не насумично направљен распоред производа на полицама у радњама.
ШТА ЋЕ СВЕ РАДИТИ ЗА ПРАЗНИКЕ: Детаљан списак продавница, апотека, пошта...
"Тешко је објаснити деци, тинејџерима, студентима": Др Гојковић најавио ИНСПЕКЦИЈЕ за дочек Нове године
КУЛТУРНА БАШТИНА У СРЦУ БЕОГРАДА: Влада Србије заштитила подручје уз Улицу кнеза Милоша!
Душан Узелац је у Јутарњем програму рекао да грађани могу управљати својим финансијама, али да се не може управљати маркетингом и концептима продаваца, јер су они све вештији и вештији.
- Тако постоји чувени Гринов концепт тржних центара, где ви данас имате тржне центре који немају прозоре, где немате могућност да видите сат да добијете процену протока времена, потпуна је дезорјентисаност - објашњава Узелац.
Чак користе и трикове разних парфема испред радње, указао је Узелац и истакао да су то све психолошке манипулације како би се људи орасположили да потроше новац.
Нису само тржни центри места са пажљиво испланираним концептом продаје.
- У малопродајним радњама често чим уђете у продавницу наилазите на воће и поврће. Баш због психологије потрошача - наводи Узелац.
Једини начин да не потрошимо више него што смо планирали је да направимо списак за куповину, али и да га се придржавамо.
Узелац сматра да се не можемо бранити од спољашњих утицаја, али да је најбитније управљати собом и бити рационална особа која зна колика су примања и трошкови.