KONTROLORA JE SVE VIŠE, ALI TO NIJE SVE: Najveći šok čeka putnike na VRATIMA autobusa - sprema se novi sistem gradskog PREVOZA
U pojedinim gradovima u Srbiji, poput Novog Sada i Subotice, već godinama unazad se primenjuje pravilo o ulasku putnika na prednja vrata.
U Beogradu se uveliko radi na novom sistemu ulaska i izlaska u vozila gradskog prevoza, a da se uskoro očekuju velike promene u javnom prevozu naslućuje se i na osnovu povećanog broja kontrolora.
U pojedinim gradovima u Srbiji, poput Novog Sada i Subotice već godinama unazad se primenjuje pravilo o ulasku putnika na prednja vrata. Građani se uglavnom pridržavaju tog pravila i javni saobraćaj se u ovim gradovima odvija nesmetano, ali u Beogradu gde autobuse, tramvaje i trolejbuse koristi više od 800.000 građana, ova ideja, iako godinama najavljivana, nikada nije sprovedena u delo.
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/400937/profimedia-0625328138.jpg?itok=PRW6lVIx)
GSP-U NEDOSTAJE OKO 200 VOZAČA: Sve veći broj njih odlazi u inostranstvo, KONKURS STALNO OTVOREN
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/20/as1d.jpg?itok=8eW9myBZ)
VAŽI ZA PAKLENU LINIJU GSP-a - u liniji 50 snimljen muškarac kako IZVODI GIMNASTIKU: Internet se USIJAO
![](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/11/20/as1d.jpg?itok=8eW9myBZ)
GSP OBAVEŠTAVA GRAĐANE: Izmene u gradskom prevozu zbog koncerta na Ušću
Ipak, da smo sada na korak od realizacije potvrdili su iz Sekretarijata za javni prevoz i najavili da će uskoro doći do pomeranja aparata za overu karata.
To će se pre svega desiti radi uređenja "protoka" putnika u vozilu i da će, shodno tome, putnici ubuduće biti usmeravani da ulaze na prva vrata kod kojih su pozicionirani aparati za overu karata, što će svakako biti najveća promena.
Ulaz na jedna vrata - izlaz na druga
Promena pozicije validatora u jednom broju vozila javnog prevoza putnika usloviće i promenu tehnologije kretanja putnika kroz vozilo, kako je to već najavljeno u prethodnom periodu.
Putnici će biti usmeravani da ulaze na vrata na kojima se nalaze validatori, a izlaz će biti na drugim vratima.
- Putnici će se kretati kroz vozilo i na taj način će se postići brža izmena putnika (ulaz i izlaz iz vozila), a sve to će ukupno, uz ostale mere, uticati na povećanje komfora za putnike u javnom prevozu - kažu iz ovog preduzeća.
Nema više švercovanja?
Takođe, najavljuje se da će doći i do pomaka po pitanju kupovine karata za prevoz, a novoosnovano javno komunalno preduzeće u planu ima povećanje broja kontrolora.
- U skladu sa planovima novog javnog komunalnog preduzeća koje će se baviti naplatom prevozne usluge u javnom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, broj kontrolora bi trebalo da bude povećan. Grad Beograd će u narednom periodu nastaviti da podržava JKP GSP "Beograd" u modernizaciji voznog parka iz čega se da zaključiti da bi na ulicama prestonice uskoro mogla da se nađu i nova modernija vozila - rekli su iz Sekretarijata za javni prevoz.
Koje su linije najopterećenije?
Ipak, u prethodnom periodu nije samo bilo problema oko naplate karata, već su se pojedine linije često suočavale sa velikim brojem putnika, što je sada, kako nas uveravaju, problem koji je otklonjen.
- Linije gradskog prevoza putnika koje su imale visok nivo opterećenosti (linije koje su beležile veću popunjenost i linije koje imaju velike izmene putnika duž trase linije) su linije 17, 23, 27, 31, 65, 83 i 95. Uključivanje novih vozila na komprimovani prirodni gas uticalo je na povećanje pouzdanosti rada vozila ovih linija, tako da one sada beleže zadovoljavajući nivo opterećenosti - naveli su iz Sekretarijata.