Da li vas je SRAMOTA da vozite dva kruga?! OVO SU NAJVEĆE GREŠKE U KRUŽNOM TOKU, a ni najbolji vozači ne znaju da ih čine!
Jedna od najefikasnijih mera kojima se smanjuje uticaj puta na izazivanje saobraćajnih nezgoda jeste pretvaranje klasičnih ''T'' raskrsnica u kružne tokove.
Broj kružnih tokova je u poslednjih pet godina posebno povećan u gradovima, a ta promena kao da je iznenadila mnoge vozače.
NAPOKON! Država će novim zakonom preseći DIVLJANJE CENE tehničkog pregleda!
Naviknuti na semafore ili klasične raskrsnice, oni nisu uspeli da se prilagode novom saobraćajnom rešenju ili bolje rečeno, nisu uspeli da se sete pravila koja su učili u auto-školi.
ZIMA SAMO ŠTO NIJE: Današnji SIVI DAN najavljuje PAD TEMPERATURE, a BIĆE I SNEGA!
Ovo su neke od najčešćih grešaka koje vozači prave kada se susretnu sa kružnim tokom.
Ova greška najčešće se dešava kada vozač iz trake koja je bliža centru kružnog toka, želi da se isključi sa kružnog toka. U raskrsnici sa kružnim tokom saobraćaja važe ista pravila prestrojavanja kao da ste na ulici ili bulevaru sa više traka. To znači da smete skrenuti desno tek kada najpre uključite pokazivač pravca i potom propustite vozila iz desne trake koja zadržavju svoj smer. Ako niste u mogućnosti da odmah skrenete desno zbog vozila u desnoj traci, sigurnije je da obiđete još jedan krug i onda ponovo pokušate manevar a ne da se potpuno zaustavite i čekate - jer tako pravite gužvu i, što je važnije, rizikujete sudar.
Ako u kružnom toku postoji više saobraćajnih traka, treba poštovati pravilo da se pre ulaska u kružni tok prestrojite u traku iz koje ćete se najlakše isključiti. To znači da ukoliko nameravate da skrenete na prvom ili drugom isključenju, treba da odaberete krajnju desnu traku kružnog toka. Ukoliko se isključujete na trećem izlazu ili pravite ceo krug i vraćate se na smer iz koga ste došli, onda treba izabrati traku koja je bliža centru.
POGINUO NA VRAČEVE, SVOJU KRSNU SLAVU: Sećanje na srpskog borca Živomira Jelića iz Krnjeva
Kružni tok je raskrsnica u kojoj se vozila moraju kretati kružnom putanjom i to obrnuto smeru kretanja kazaljki na satu. Ovo bi trebalo da znaju svi koji su položili testove, ali nažalost, zbog zaboravnosti ili nečeg drugog, tek dešava se da vozači umesto u krug, jednostavno preseku raskrsnicu skretanjem levo, jer im je tako bilo bliže da stignu do puta kojim žele da nastave kretanje.
Jeste da u Srbiji postoji samo nekoliko raskrsnica sa kružnim tokom saobraćaja na kojima je moguće sresti i tramvaj, ali vas ipak podsećamo da tramvaj uvek ima prednost bez obzira da li vam seče put ili ne. Nije to nikakav izuzetak već potvrda pravila koje inače važi uvek kada se kolovoz i šine presecaju.
NOVI ZAKON BRUTALAN ZA NASILNIKE! Stefanović objasnio šta znači princip 3 UDARACA!
U zakonu o bezbednosti saobraćaja ne postoji poseban član koji reguliše pravila u kružnom toku. Zato važi sve što piše u članu 48. koji kaže:
''Vozač koji se približava raskrsnici dužan je da prilagodi vožnju uslovima saobraćaja na raskrsnici, a naročito da vozi brzinom pri kojoj može da se zaustavi i propusti vozila koja na raskrsnici imaju prvenstvo prolaza''.