MAGISTRALA SMRTI ODLAZI U ZABORAV: Od Beograda do Čačka za sat vremena
Ibarska magistrala na delu od Beograda do Čačka uskoro bi mogla da ode u istoriju posle današnjeg puštanja u rad prve deonice auto-puta na Koridoru 11 od Ljiga do Preljine.
Puštanjem u promet novog auto-puta trajanje putovanja od Beograda do Čačka trebalo bi da bude skraćeno na oko sat vremena.
Državni put prvog B reda broj 22, u narodu poznat kao Ibarska magistrala zbog toga što prati dolinu reke Ibar, pruža se od Beograda do Novog Pazara, a potom ide dalje ka Rožajama u Crnoj Gori sa isključenjem za Kosovsku Mitrovicu.
Magistrala je ukupno dugačka 298 kilometara, a najopasnija deonica je od Beograda do Čačka (131 kilometar). Ovom deonicom dnevno prođe oko 18.000 vozila, a godišnje se na njoj dogodi po više stotina saobraćajnim nesreća. Zbog svoje crne statistike mnogi su ovaj put počeli da nazivaju „magistralom smrti“.
Dramatično povećanje bezbednosti
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja objašnjava da će puštanje u promet prve deonice auto-puta prema Baru ozbiljno povećati bezbednost na pravcu Beograd-Čačak.
- Ibarska magistrala po svojim karakteristikama nije lošije urađena od ostalih magistrala u zemlji. Međutim, na njoj je zaista ogromna frekvencija vozila zbog čega dolazi do velikog broja nesreća. Nema sumnje da će se puštanjem u rad prvog dela auto-puta od Beograda do Čačka dramatično povećati bezbednost na tom putu. Auto-put je najbezbedniji vid puta. Uvek kada napravite put sa fizički razdvojenim trakama, odnosno pravcima, onda to bez dileme drastično poveća bezbednost – priča Okanović za portal SrbijaDanas.com.
Vozači će zaboraviti na Ibarsku
Okanović nema dilemu da će Ibarska magistrala brzo na deonici od Ljiga do Preljine pasti u zaborav.
- Sigurno je da će vozači početi da koriste put kojim mogu najbrže da stignu do Čačka, a koji je pored toga i neupredivo bezbedniji. Kako se i druge deonice auto-puta budu u narednom periodu puštale u saobraćaj, tako će Ibarska magistrala na delu do Čačka imati sve manje vozila. Ibarska će polako postati sporedan put, a ujedno će postati i mnogo bezbednija jer će frekvencija vozila biti neuporedivo manja - dodaje Okanović.
On na kraju naglašava da je na novoj deonici auto-puta bitno u startu odrediti načine reagovanja hitnih službi kako bi se izbegle ranije greške u toj oblasti.
- Na novom auto-putu sigurno neće biti veliki broj nesreća kao na Ibarskoj magistrali, ali je neophodno što pre uspostaviti dobar sistem hitnog reagovanja. Svi nadležni Domovi zdravlja na toj deonici, kao i vatrogasci i policija treba da naprave plan za reagovanje u hitnim slučajevima. Na auto-putu se postižu ogromne brzine i uvek treba biti spreman na sve – zaključuje Okanović.