MERE KOJE MOGU DA PROMENE SVE: Beogradski profesor predložio četiri predloga za borbu protiv nasilja
Cela Srbija uznemirena je nakon tragedije u OŠ "Vladislav Ribnikar", a po školama se priča o novim merama koje bi mogle da služe kao preventiva budućeg nasilja.
Predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić izneo je za Telegraf.rs niz mera, koje bi, po njegovom mišljenju, mogle da doprinesu vaspitanju dece, ali i smanjenju nasilja u školama.
Kako je objasnio, mere su vezane i za ponašanje unutar ustanova, ali i van njih. Istakao je da uvođenje novog predmeta nema preteranog smisla jer su đaci već preopterećeni gradivom i obavezama.
"PUCAJ U MENE, NE DAM DECU!" Potresna ispovest sestre tragično nastradalog čuvara Dragana u masakru na Vračaru
ČUVAR UBIJEN ISTOG TRENUTKA, EVO DA LI JE RADIO VIDEO NADZOR: Gašić otkrio nove detalje masakra u školi na Vračaru
NAPOKON LEPE VESTI Dečak (13) ranjen u masakru na Vračaru konačno PRODISAO, poznato stanje nastavnice i devojčice
- Mi već imamo 33/34 časa nedeljno, uvođenje novog predmeta značilo bi da ćemo decu opteretiti sve više i više. Morate ukinuti nešto da biste nešto uveli. Da izmšljamo nešto, to je nepromišljeno. Takav predmet može da se provuče kroz čas odeljenske zajednice, pozovete pedagoga da nešto ispriča na tu temu, imate i građansko takođe. To bi moglo da se organizuje jednom mesečno. Ne postoji cilj uvođenja novih predmeta - smatra naš sagovornik.
1. Bez roditeljskih opravdanja
Antić smatra da je potrebno vratiti moral u škole, a tome će pomoći ukidanje mogućnosti da roditelj pravda izostanke detetu.
- Ne sme roditelj da zove telefonom razrednog i pravda odsustvo deci, piše na papiru opravdanja i tako dalje. Ne može da se laže, država plaća školu i mora da se dolazi. Opravdanje samo od lekara. Mora da postoji disciplina, ne može da se beži sa časova kad ti nešto ne odgovara. Niko zbog toga nije isključen iz škole, to mora da se promeni - naveo je za naš portal.
2. Autobuske karte za školarce samo za stajanje
On objašnjava da dete od 15 godina nema potrebu da sedi u prevoznom sredstvu, kao i da bi se na taj način izgradila svest mladih i veća empatija.
- Da dobiju povlasticu samo za stajanje u autobusu. Ti sa 15 godina nema šta da trčiš, da bi se borio za mesto, a da baka i trudnica stoje - rekao je on.
3. Bez poklanjanja ocena
Antić smatra da profesori čine medveđu uslugu kada đacima poklanjaju ocene, te ako se roditelju ili učeniku ista ne sviđa, komisija mora da presudi.
- Poklanjanje ocena od strane nastavnika je medveđa usluga. Imate trojku, a tražite peticu, to ne može tako. Ako ti se ne sviđa ocena, skupi se komisija i nek te ispitaju, pa da se vidi znanje, a ne da se dobijaju lažne ocene. To znanje ne vredi ništa. Lažne diplome ne treba da postoje, mora da se ispita da li ti imaš znanje ili si ga kupio - navodi on.
4. Ostavka kao moralni čin
Profesor podseća da direktorka "Ribnikara" nije podnela ostavku nakon tragedije, a po njegovom mišljenju, to bi trebalo da bude moralni čin.
- Kontrola nastavnika i direktora. Njihov rad mora da se ispita, niko nije odredio da direktor škole mora da bude večno na toj poziciji, a da niko drugi nema priliku da ga zameni. Ako grešiš, moraš dati ostavku, to je moralni čin. Direktorka u Ribnikaru nije dala ostavku, i nije joj palo na pamet to. Ista situacija i sa pedagogom i psihologom. Je l mislite da oni nisu znali gde je učenik i šta je planirao? Kao da on nije pričao o tim stvarima, ali niko nije reagovao. Pedagozi i psiholozi moraju jednom mesečno da drže predavanja deci i kontrolišu težinu testova nastavnika - zaključuje on.