МЕРЕ КОЈЕ МОГУ ДА ПРОМЕНЕ СВЕ: Београдски професор предложио четири предлога за борбу против насиља
Цела Србија узнемирена је након трагедије у ОШ "Владислав Рибникар", а по школама се прича о новим мерама које би могле да служе као превентива будућег насиља.
Председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић изнео је за Telegraf.rs низ мера, које би, по његовом мишљењу, могле да допринесу васпитању деце, али и смањењу насиља у школама.
Како је објаснио, мере су везане и за понашање унутар установа, али и ван њих. Истакао је да увођење новог предмета нема претераног смисла јер су ђаци већ преоптерећени градивом и обавезама.
"ПУЦАЈ У МЕНЕ, НЕ ДАМ ДЕЦУ!" Потресна исповест сестре трагично настрадалог чувара Драгана у масакру на Врачару
ЧУВАР УБИЈЕН ИСТОГ ТРЕНУТКА, ЕВО ДА ЛИ ЈЕ РАДИО ВИДЕО НАДЗОР: Гашић открио нове детаље масакра у школи на Врачару
НАПОКОН ЛЕПЕ ВЕСТИ Дечак (13) рањен у масакру на Врачару коначно ПРОДИСАО, познато стање наставнице и девојчице
- Ми већ имамо 33/34 часа недељно, увођење новог предмета значило би да ћемо децу оптеретити све више и више. Морате укинути нешто да бисте нешто увели. Да измшљамо нешто, то је непромишљено. Такав предмет може да се провуче кроз час одељенске заједнице, позовете педагога да нешто исприча на ту тему, имате и грађанско такође. То би могло да се организује једном месечно. Не постоји циљ увођења нових предмета - сматра наш саговорник.
1. Без родитељских оправдања
Антић сматра да је потребно вратити морал у школе, а томе ће помоћи укидање могућности да родитељ правда изостанке детету.
- Не сме родитељ да зове телефоном разредног и правда одсуство деци, пише на папиру оправдања и тако даље. Не може да се лаже, држава плаћа школу и мора да се долази. Оправдање само од лекара. Мора да постоји дисциплина, не може да се бежи са часова кад ти нешто не одговара. Нико због тога није искључен из школе, то мора да се промени - навео је за наш портал.
2. Аутобуске карте за школарце само за стајање
Он објашњава да дете од 15 година нема потребу да седи у превозном средству, као и да би се на тај начин изградила свест младих и већа емпатија.
- Да добију повластицу само за стајање у аутобусу. Ти са 15 година нема шта да трчиш, да би се борио за место, а да бака и трудница стоје - рекао је он.
3. Без поклањања оцена
Антић сматра да професори чине медвеђу услугу када ђацима поклањају оцене, те ако се родитељу или ученику иста не свиђа, комисија мора да пресуди.
- Поклањање оцена од стране наставника је медвеђа услуга. Имате тројку, а тражите петицу, то не може тако. Ако ти се не свиђа оцена, скупи се комисија и нек те испитају, па да се види знање, а не да се добијају лажне оцене. То знање не вреди ништа. Лажне дипломе не треба да постоје, мора да се испита да ли ти имаш знање или си га купио - наводи он.
4. Оставка као морални чин
Професор подсећа да директорка "Рибникара" није поднела оставку након трагедије, а по његовом мишљењу, то би требало да буде морални чин.
- Контрола наставника и директора. Њихов рад мора да се испита, нико није одредио да директор школе мора да буде вечно на тој позицији, а да нико други нема прилику да га замени. Ако грешиш, мораш дати оставку, то је морални чин. Директорка у Рибникару није дала оставку, и није јој пало на памет то. Иста ситуација и са педагогом и психологом. Је л мислите да они нису знали где је ученик и шта је планирао? Као да он није причао о тим стварима, али нико није реаговао. Педагози и психолози морају једном месечно да држе предавања деци и контролишу тежину тестова наставника - закључује он.