DA LI ZNATE DA OVE MERE I DALJE VAŽE U GRADSKOM PREVOZU? Većina građana ih zaboravila, a vrućine donose velike gužve i opasnost od zaražavanja!
Pojedinci mere u autobusu sve manje poštuju, i pored jasnih apela epidemiologa
Na samom početku pandemije u Srbiji, mere opreza i distance u autobusevima bila je rigorozna, ulazilo se isključivo na prva vrata, distanca je morala da bude oko jedan i po metar, maske i rukavice bile su obavezne.
Za pola godine više od 2.000 prijava u Beogradu: Nepropisno parkirana vozila zadaju glavobolju stanovnicima prestonice
VESIĆ NAJAVIO NOVI TENDER: Uskoro kupovina 100 autobusa, u narednih 10 godina javni prevoz bez dizel vozila
A ODAKLE SU TVOJI? Podela na "rođene" i doseljene Beograđane večita je tema: Akcenat, adresa, poreklo... evo kako vas razotkriju!
Kako su korona brojke počele da padaju, tako su i građani sve manje obraćali pažnju na ove mere. Bez obzira na visok nivo dezinfekcija vozila, kao i mera opreza, ljudi su u gradskom prevozu više izloženi virusu i opasnosti od zaražavanja.
Sekretarijat za javni prevoz prošle godine u jeku korone zatražio je da se u vozilima javnog prevoza u Beogradu pojačaju mere čišćenja i održavanja higijene, što podrazumeva svakodnevnu pojačanu dezinfekciju unutrašnjosti vozila, vozačke kabine, rukodržača, validatora i sedišta.
Kako je došlo proleće a potom i leto, na ulicama Beograda kao i u gradskom prevozu primetne su veće gužve. Građani manje vode računa o merama, pojedini i ne nose maske u prevozu, na rukavice su takođe svi zaboravili.
Situacija u Srbiji je trenutno stabilna, međutim, postoji opasnost od novog delta soja, o čemu je danas govorio i dr Predrag Kon. Više o tome OVDE.
Naglasio je da treba voditi računa o okupljanjima i kontaktima i preporučio onima koji nisu vakcinisani da ne odlaze na velika okupljanja. Pozvao je sve, naročito mlade, da se vakcinišu i poručio da postojeće vakcine štite i od novih sojeva virusa.
Dodao je da treba voditi računa o okupljanjima i frekvenciji kontakata.
Naglasio je da prenošenje virusa direktno zavisi od toga koliko imamo osetljivih ljudi, a ukoliko se poštuju mere, stvaraju se barijere za virus čime se onemogućuje brz prenos.
- U vreme izrazitih vrućina u zatvorenim prostorima kao što su tržni centri i svim ostalim prostorima koji koriste klimu i gde rado borave posetioci kako bi se rashladili povećava se rizik prenošenja virusa, prvenstveno zbog većeg broja kontakata i eventualno dužeg boravka. U gradskom saobraćaju takođe se održava rizik. U ovim uslovima neophodno je striktno poštovati mere nošenja maski u zatvorenom prostoru - rekao je jutros na gostovanju u emisiji RTS-a dr Predrag Kon.
One koji su zaboravili podsećamo, od početka epidemije, mere u prevozu se nisu promenile, a da li će, možda će o tome biti reči na narednoj sednici Kriznog štaba za koju se za sada još uvek ne zna kada će se održati.
Kada je reč o gradskom prevozu, pomoćnik načelnika beogradske Komunalne milicije Ranko Šekulara pre par meseci je rekao je da su građani svesni da tu virus može lako da se raširi, i njihova svest o korišćenju maski u prevozu je najveća, ali da postoji slučajeva nenošenja maske u prevozu.
- Ponekad zateknemo neki izolovan slučaj koji se nažalost sankcioniše - naveo je Šekularac i dodao da su kazne za nepoštovanje mera u prevozu na nivou statističke greške.
Ipak, par meseci kasnije, u prevozu je primetno opuštanje. Kako ne bi došlo do zaražavanja podsetićemo građane još jednom na to koje mere su na snazi u gradskom prevozu: obavezno nošenje maski i rukavica, distanca od jednog i po metra, u autobus se ulazi na prednja vrata, ograničen je broj putnika u vozilu. Na vozilima javnog gradskog prevoza istaknut je optimalan broj ljudi u vozilima i prevoz se stalno dezinfikuje.
Prema poslednjim podacima, u Srbiji je u prethodna 24 sata na korona virus testirano 4.903 građana od kojih je 63 novozaraženih.
Preminulo je 2 pacijenata, dok se na respiratorima širom zemlje nalazi 12 obolelih.