ДА ЛИ ЗНАТЕ ДА ОВЕ МЕРЕ И ДАЉЕ ВАЖЕ У ГРАДСКОМ ПРЕВОЗУ? Већина грађана их заборавила, а врућине доносе велике гужве и опасност од заражавања!
Појединци мере у аутобусу све мање поштују, и поред јасних апела епидемиолога
На самом почетку пандемије у Србији, мере опреза и дистанце у аутобусевима била је ригорозна, улазило се искључиво на прва врата, дистанца је морала да буде око један и по метар, маске и рукавице биле су обавезне.
За пола године више од 2.000 пријава у Београду: Непрописно паркирана возила задају главобољу становницима престонице
ВЕСИЋ НАЈАВИО НОВИ ТЕНДЕР: Ускоро куповина 100 аутобуса, у наредних 10 година јавни превоз без дизел возила
А ОДАКЛЕ СУ ТВОЈИ? Подела на "рођене" и досељене Београђане вечита је тема: Акценат, адреса, порекло... ево како вас разоткрију!
Како су корона бројке почеле да падају, тако су и грађани све мање обраћали пажњу на ове мере. Без обзира на висок ниво дезинфекција возила, као и мера опреза, људи су у градском превозу више изложени вирусу и опасности од заражавања.
Секретаријат за јавни превоз прошле године у јеку короне затражио је да се у возилима јавног превоза у Београду појачају мере чишћења и одржавања хигијене, што подразумева свакодневну појачану дезинфекцију унутрашњости возила, возачке кабине, рукодржача, валидатора и седишта.
Како је дошло пролеће а потом и лето, на улицама Београда као и у градском превозу приметне су веће гужве. Грађани мање воде рачуна о мерама, поједини и не носе маске у превозу, на рукавице су такође сви заборавили.
Ситуација у Србији је тренутно стабилна, међутим, постоји опасност од новог делта соја, о чему је данас говорио и др Предраг Кон. Више о томе ОВДЕ.
Нагласио је да треба водити рачуна о окупљањима и контактима и препоручио онима који нису вакцинисани да не одлазе на велика окупљања. Позвао је све, нарочито младе, да се вакцинишу и поручио да постојеће вакцине штите и од нових сојева вируса.
Додао је да треба водити рачуна о окупљањима и фреквенцији контаката.
Нагласио је да преношење вируса директно зависи од тога колико имамо осетљивих људи, а уколико се поштују мере, стварају се баријере за вирус чиме се онемогућује брз пренос.
- У време изразитих врућина у затвореним просторима као што су тржни центри и свим осталим просторима који користе климу и где радо бораве посетиоци како би се расхладили повећава се ризик преношења вируса, првенствено због већег броја контаката и евентуално дужег боравка. У градском саобраћају такође се одржава ризик. У овим условима неопходно је стриктно поштовати мере ношења маски у затвореном простору - рекао је јутрос на гостовању у емисији РТС-а др Предраг Кон.
Оне који су заборавили подсећамо, од почетка епидемије, мере у превозу се нису промениле, а да ли ће, можда ће о томе бити речи на наредној седници Кризног штаба за коју се за сада још увек не зна када ће се одржати.
Када је реч о градском превозу, помоћник начелника београдске Комуналне милиције Ранко Шекулара пре пар месеци је рекао је да су грађани свесни да ту вирус може лако да се рашири, и њихова свест о коришћењу маски у превозу је највећа, али да постоји случајева неношења маске у превозу.
- Понекад затекнемо неки изолован случај који се нажалост санкционише - навео је Шекуларац и додао да су казне за непоштовање мера у превозу на нивоу статистичке грешке.
Ипак, пар месеци касније, у превозу је приметно опуштање. Како не би дошло до заражавања подсетићемо грађане још једном на то које мере су на снази у градском превозу: обавезно ношење маски и рукавица, дистанца од једног и по метра, у аутобус се улази на предња врата, ограничен је број путника у возилу. На возилима јавног градског превоза истакнут је оптималан број људи у возилима и превоз се стално дезинфикује.
Према последњим подацима, у Србији је у претходна 24 сата на корона вирус тестирано 4.903 грађана од којих је 63 новозаражених.
Преминуло је 2 пацијената, док се на респираторима широм земље налази 12 оболелих.