MINISTARKA MATIĆ O PREDSTOJEĆOJ MANIFESTACIJI: Sajam vina prilika za promociju turizma zemalja Otvoreni Balkana
Beograd će prva četiri dana septembra biti domaćin velike manifestaciji - revije vina, gastronomije i turizma zemalja, koja okuplja tri države regiona: Srbiju, Albaniju i Severnu Makedoniju.
Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić navodi za RTS da je prvi Međunarodni sajam vina jedinstvena manifestacija ne samo zbog predstavljanja vinskog i gastronomskog turizma, već i zbog promocije turističkih destinacija zemalja Otvorenog Balkana.
Centralni događaj na Beogradskom sajmu, pratiće i mnogi kulturni događaji na najatraktivnijim lokacijama u gradu. Pored predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijera Albanije Edija Rame i premijera Saverne Makedonije Dimitara Kovačevskog, skupu u Beogradu prisustvovaće i crnogorski premijer Dritan Abazović.
OVO SU TRI NAJZNAČAJNIJA SRPSKA VINA KOJA MORATE ZNATI: Upečatljivi domaći brendovi (FOTO)
PRVI MEĐUNARODNI SAJAM VINA U BEOGRADU: "Vinska vizija Otvorenog Balkana" - ministarka sa ponosom najavila događaj (FOTO)
MEĐUNARODNI SAJAM VINA U BEOGRADU: Vlada Srbije pokrovitelj - sve u okviru inicijative Otvoreni Balkan
Tatjana Matić je gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a rekla da vlada veliko interesovanje, da će se na sajmu predstaviti 360 izlagača iz 22 zemlje.
- Naravno da je najveće interesovanje iz zemalja regiona - Albanije, Severne Makedonije, Crne Gore, ali mi imamo i goste iz Italije, Francuske, Argentine, Čilea - navodi Matićeva.
Kako kaže, Prvi međunarodni sajam vina omogućiće vinogradarima, proizvođačima vina, predstavnicima vinarija, enolozima, somelijerima, kao i distributerima i trgovcima vinom iz regiona i šire, da se okupe, umreže, podele iskustva, predstave se široj javnosti i prošire svoje poslovanje.
Ukazuje da je vinski turizam u velikom zamahu i u Srbiji, ali i u drugim zemljama u regionu.
- Moram da kažem da Srbija poslednjih par godina beleži veliki rast. Možemo da govorimo i o samom izvozu vina, ali kada govorimo o proizvođačima mi smo 2016. godine imali negde oko 239 njih, a sada 2022. godine imamo preko 430 proizvođača vina i to je između ostalog jedan od razloga zašto treba ulagati upravo u ovu industriju - ocenjuje ministarka Matić.
Navodi da je "Vinska vizija Otvoreni Balkan" jedan je od prvih zajedničkih koraka u konkretizaciji ideja i strategije "Otvorenog Balkana".
- Kroz inicijativu Otvoreni Balkan možemo mnogo više da postignemo, posebno u ovako teškim, ekonmski izazovnim vremenima u kojima živimo i koja nas čekaju. Tako da i kada govorimo o vinskom turizmu i o jednom novom turističkom proizvodu koji želimo da formiramo kroz inicijativu Otvoreni Balkan, mislim da su pred nama velike perspektive i da će to ova inicijativa pokazati - navodi Matićeva.
Ovo nije samo turistička trgovinska, dodaje ona, ovo je važna politička poruka, posebno u ovim teškim vremenima, i ova inicijativa još jednom dokazuje koliko je značajna, koliko je važna za region.
Ukazuje da je pored vina i gastronomija važan segment na sajmu.
- Jer je to još jedna turistička vrednost koju želimo da promovišemo i koja je zajednička svim zemljama u okviru inicijative Otvoreni Balkan. Pored toga mi smo se zajedno sa našim kolegama iz Severne Makedonije i Albanije dogovorili da pored naravno vinskog turizma i gastronomije koje želimo da promovišemo, želimo takođe promovišmo i našu kulturnu baštinu, aktivni turizam, prirodu, gradske odmore. Želimo jednostavno da idemo ka većim tržištima zajedno - navodi ministarka.
Ukazuje da je ova manifestacija plod zajedničkog rada tri države i idealna prilika da se vinski putevi Balkana pozicioniraju na svetskoj mapi vinskih tura, ali i da se naše zemlje bolje i lakše utvrde na svetskoj mapi atraktivnih turističkih destinacija.