Moravski koridor sa 78 mostova povezaće pola miliona stanovnika: Srbija dobija novo čudo od saobraćajnice
Moravski koridor ukupne dužine od 112 kilometara, biće podeljen na tri deonice i devet sektora, imaće 78 mostova i povezaće pola miliona stanovnika.
Povodom njegove izgradnje, stručnjaci su pristupili izradi Studije procene uticaja na životnu sredinu, a javna prezentacija održana je u sedam gradova i opština kroz koje Moravski koridor prolazi.
Dokumenti su stavljeni na uvid javnosti, a građani će imati priliku da svojim sugestijama i predlozima utiču na eventulane previde ili propuste, ukoliko je do njih došlo.
Fakultet društvenih nauka dobio sedam akreditacija
AKO BUDE VIŠE DOBRIH VAKCINA, DRŽAVA ĆE SVE DA PLATI PA BIRAJTE: Vučić o vakcini i ceni po kojoj će biti nabavljena
-Na samom početku potrebno je bilo utvrditi početno stanje kompletne lokacije i vršili smo terenska istraživanja na temu ekologije i zaštite životne sredine i društva. Projekat je započet 2019. i tada je obeleženo upoređivanje zakonske regulative u našoj zemlji sa Međunarodnim standardima. Nakon obilaska lokacije, počeli smo da radimo procenu uticaja na životnu sredinu i danas je ovde zaključujemo- rekao je Gunal Ozenirler, glavni konsultant na projektu.
Nakon prezentacije dokumentacije i procene uticaja na životnu sredinu i društvo, radiće se na finalizaciji studije nakon čega će biti predata finansijerima.
Najčešća pitanja na prethodnim sastancima bila su na temu eksproprijacije zemljišta kao i dosadašnjih terenskih istraživanja u vezi zaštite životne sredine. Građanima su dostupne informacije kako po opštinama tako i u Koridorima Srbije.
-U projekat je uključena i regulacija toka reke Zapadne Morave u dužini od 32 kilometra, u najvećoj meri na teritoriji grada Čačka, a najznačajniji delovi će se nalaziti kod Kraljeva. Obratili smo pažnju u kojoj meri regulacija reke će uticati na ekologiju i životnu sredinu. Zbog postojećeg eko sistema, staro korito reke biće napunjeno vodom i ostaće u funkciji- rekao je Ozenirler dodajući da je studiju o pomeranju toka reke radio Institut "Jaroslav Černi" i da u tom projektu još uvek može doći do izmena.
Cilj studije o proceni uticaja na životnu sredinu je da se izvrši ekološka i socijalna procena projekta, da dokumentuje potencijalne uticaje povezane sa fazama njegove izgradnje i rada, te da obezbedi mere ublažavanja kako bi se sprečili ili smanjili svi štetni uticaji i rizici od poplave tokom izgradnje autoputa, kvalitet vazduha, buke, gubitak privatnog zemljišta, usitnjavanje poljoprivrednih parcela, fizičko i ekonomsko raseljavanje lica pogođenim projektom i saobraćaj.
Sa druge strane, ovi uticaji se uglavnom zasnivaju na razvoju u lokalnoj ekonomiji i mogućnostima zapošljavanja tokom faza izgradanje i rada, što će proizići iz direktnih i indirektnih prilika za posao. Prezentacija dokumenata i javne konsultacije organizuju se saglasno standardima Međunarodne finansijske korporacije. Ovi planovi prezentovani su u svakom gradu i opštini kroz koje će prolaziti Moravski koridor,a poslednji među njima je grad Čačak.
Početak izgradnje Moravskog koridora očekuje se sledeće godine, a predviđeno je da se radovi privedu kraju u novembru 2023.
Inače, Vlada Srbije planira da finansira projekat kroz zajmove različitih međunarodnih institucija. Projekat zahteva potpunu procenu uticaja na životnu sredinu i društvo.