Моравски коридор са 78 мостова повезаће пола милиона становника: Србија добија ново чудо од саобраћајнице
Моравски коридор укупне дужине од 112 километара, биће подељен на три деонице и девет сектора, имаће 78 мостова и повезаће пола милиона становника.
Поводом његове изградње, стручњаци су приступили изради Студије процене утицаја на животну средину, а јавна презентација одржана је у седам градова и општина кроз које Моравски коридор пролази.
Документи су стављени на увид јавности, а грађани ће имати прилику да својим сугестијама и предлозима утичу на евентулане превиде или пропусте, уколико је до њих дошло.
Факултет друштвених наука добио седам акредитација
АКО БУДЕ ВИШЕ ДОБРИХ ВАКЦИНА, ДРЖАВА ЋЕ СВЕ ДА ПЛАТИ ПА БИРАЈТЕ: Вучић о вакцини и цени по којој ће бити набављена
-На самом почетку потребно је било утврдити почетно стање комплетне локације и вршили смо теренска истраживања на тему екологије и заштите животне средине и друштва. Пројекат је започет 2019. и тада је обележено упоређивање законске регулативе у нашој земљи са Међународним стандардима. Након обиласка локације, почели смо да радимо процену утицаја на животну средину и данас је овде закључујемо- рекао је Гунал Озенирлер, главни консултант на пројекту.
Након презентације документације и процене утицаја на животну средину и друштво, радиће се на финализацији студије након чега ће бити предата финансијерима.
Најчешћа питања на претходним састанцима била су на тему експропријације земљишта као и досадашњих теренских истраживања у вези заштите животне средине. Грађанима су доступне информације како по општинама тако и у Коридорима Србије.
-У пројекат је укључена и регулација тока реке Западне Мораве у дужини од 32 километра, у највећој мери на територији града Чачка, а најзначајнији делови ће се налазити код Краљева. Обратили смо пажњу у којој мери регулација реке ће утицати на екологију и животну средину. Због постојећег еко система, старо корито реке биће напуњено водом и остаће у функцији- рекао је Озенирлер додајући да је студију о померању тока реке радио Институт "Јарослав Черни" и да у том пројекту још увек може доћи до измена.
Циљ студије о процени утицаја на животну средину је да се изврши еколошка и социјална процена пројекта, да документује потенцијалне утицаје повезане са фазама његове изградње и рада, те да обезбеди мере ублажавања како би се спречили или смањили сви штетни утицаји и ризици од поплаве током изградње аутопута, квалитет ваздуха, буке, губитак приватног земљишта, уситњавање пољопривредних парцела, физичко и економско расељавање лица погођеним пројектом и саобраћај.
Са друге стране, ови утицаји се углавном заснивају на развоју у локалној економији и могућностима запошљавања током фаза изградање и рада, што ће произићи из директних и индиректних прилика за посао. Презентација докумената и јавне консултације организују се сагласно стандардима Међународне финансијске корпорације. Ови планови презентовани су у сваком граду и општини кроз које ће пролазити Моравски коридор,а последњи међу њима је град Чачак.
Почетак изградње Моравског коридора очекује се следеће године, а предвиђено је да се радови приведу крају у новембру 2023.
Иначе, Влада Србије планира да финансира пројекат кроз зајмове различитих међународних институција. Пројекат захтева потпуну процену утицаја на животну средину и друштво.