NAPUSTILA NAS JE LEGENDA! Zlatko Rendulić bio je POSLEDNJI ŽIVI PILOT vazduhoplovstva Kraljevine Jugoslavije (VIDEO)
Za medije to čak i i nije bila neka vest, a on je do pre nekoliko dana bio poslednji živi pilot kraljevskog vazduhoplovstva, ali i oficir koji je nadigrao i SAD i SSSR.
Prof. dr Zlatko Rendulić, general pukovnik avijacije u penziji, pilot, inženjer i doktor tehničkih nauka i poslednji živi pilot Jugoslovenskog kraljevskog vazduhoplovstva i učesnik Aprilskog rata otišao je u legendu u subotu, 24. aprila 2021. godine.
DRAMA SRPSKIH LEKARA! U Nišu porodili trudnicu sa TEŠKOM kliničkom slikom zbog korone, poznato kako je beba
SPREMA SE TOTALNI PREOKRET: Čuveni srpski meteorolog poslao važno upozorenje! Sa letnjih 29 na maksimalnih 15
SITUACIJA TEŠKA NA JUGU SRBIJE: U prokupačkoj bolnici 38 zaraženih, većina na kiseoniku
Rođen je 29. septembra 1920. godine, u Jastrebarskom, u Hrvatskoj. Već sa 14 godina Zlatko završava jedriličarski kurs u Vršcu da bi se 1940. godine upisao i završio pilotsku školu Jugoslovenskog kraljevskog vojnog vazduhoplovstva. Učestvovao je u Aprilskom ratu, a posle kapitulacije živi i radi u Zagrebu sve do 1943. kad odlazi u partizane.
Po dolasku u partizane poslat je u Italiju u RAF-ovu školu za obuku za pilota lovca na Spitfajerima. Kada je postignut sporazum sa SSSR-om on je sa grupom pilota poslat u Grozni na obuku za pilota jurišnih bombardera Il 2.
Po završetku rata Zlatko Rendulić je prešao put od pilota u operativnoj jedinici vazduhoplovstva (jurišni puk Il 2), komesara eskadrile, zatim probnog pilota i pilota-inženjera za ispitivanje aviona u letu u Vazduhoplovnom opitnom centru (VOC), glavnog aerodinamičara projekta aviona "Galeb" u Vazduhoplovnotehničkom institutu, zatim načelnika aerodinamike i konačno Direktora Instituta.
Diplomirao je na Mašinskom fakultetu u Beogradu 1948. godine, sovjetskoj Vojno-vazduhoplovnoj inženjerskoj akademiji Žukovski, magistrirao je 1954. na univerzitetu Kornel i univerzitetu Mičigen. Doktorirao je 1964. na Mašinskom fakultetu u Beogradu. Kao redovni profesor radio je u Centru za strateške studije Generalštaba JNA.
Bio je odgovoran za projekte aviona G-2 galeb, J-21 jastreb i J-20 kraguj. Zatim je postavljen u KRV i PVO na mesto načelnika vazduhoplovno tehničke službe, a od 1972. prelazi u Generalštab JNA.
Vojnu karijeru završio je u činu general-pukovnika, kao pomoćnik načelnika Generalštaba za naučno istraživački rad. U penziji je od 1. januara 1981. godine. Aktivno je leteo do 1959. godine, uz kraće prekide. U karijeri je leteo na 47 tipova aviona.
Bio je predavač Aerodinamike na jugoslovenskim vojnim školama i dugogodišnji predavač u Centru za strategijske studije Generalštaba JNA. Smatra se najvećim doprinosom Zlarka Rendulića što je "pobedio" konzervativnu struju u JNA koja je zastupala tezu „potreban je poslušan a ne pametan oficir…"
General Rendulić je zaslužan što je sa profesorima Mašinskog i Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu formirao Višu vojno vazduhoplovnu tehničku akademiju u Žarkovu 1966. godine u kojoj su školovani visoko obrazovani stručnjaci za potrebe ratnog vazduhoplovstva. Iz ovog kadra, pored tehničkih oficira inženjera koji su radili u operativnim jedinicama RV i remontnim zavodima, regrutovani su naučno stručni kadrovi koji su se u Vazduhoplovno tehničkom institutu kasnije bavili projektovanjem i modernizacijom naših vazduhoplova.
Objavio je više od 20 knjiga iz oblasti vazduhoplovne tehnike i ispitivanja vazduhoplova, a njegovi udžbenici iz aerodinamike i teorije letenja su i danas među najboljim delima iz te oblasti.
Bio je član Međunarodne vazduhoplovne akademije, kao i mnogih vazduhoplovnih udruženja, među kojima i našeg - Udruženja penzionisanih vojnih letača i padobranaca Srbije (UPVLPS). Nosilac je mnogih ratnih i mirnodopskih odlikovanja.
UPVLPS i ovim putem porodici Zlatka Rendulića izražava najdublje saučešće. Ostaće nam u sećanju kao čovek koji je i u desetoj deceniji života učestvovao u aktivnostima na polju negovanja vazduhoplovnih tradicija.